Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Accounting for Sustainability

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Julia Herlogsson; Hannah Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :interorganizational relationships; control; valuation; value; sustainability;

    Sammanfattning : Extant research, beyond the accounting domain, has investigated how to integrate sustainability in interorganizational relationships, whilst little has been said within the field of accounting. This concern is now addressed in a qualitative single case study of a collaboration agreement between a buyer and a supplier. LÄS MER

  2. 2. Adapting to the New Normal: Establishing and Maintaining Trust in B2B Relationships in a Post-Pandemic World

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Festin; Alexandra Hildell; Ottilia Österström; [2023]
    Nyckelord :B2B; B2B Relationships; Trust; Trust-Building; COVID-19 pandemic; Post-pandemic; Remote Work; Hybrid Work; Interpersonal Trust; Interorganizational Trust; Calculative Trust; Affective Trust; Normative Trust; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To understand how B2B companies may establish and maintain trust in their relationships with customers during and in the post-COVID digital business landscape. Methodology: The study carries a qualitative approach conducted with an exploratory nature. LÄS MER

  3. 3. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  4. 4. Insights from Venture Builders: Managing the Collaborative Development of Ventures with Corporates

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ralf Hafner; Mohammad Amin Sabzevari; [2023]
    Nyckelord :Venture Builder; Corporate Venturing; Opportunity Development Process; Collaboration; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper investigates how do venture builders manage the process of developing venture opportunities in collaboration with corporates. This research followed a qualitative approach using a cross-sectional study design. Ten semi-structured interviews with employees from four different venture builder organizations are the primary data source. LÄS MER

  5. 5. Vem gör vad och för vem? : En kvalitativ studie om samverkan mellan skola och socialtjänst, kring barn som far illa eller riskerar att fara illa.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Roos; Jolin Skogfält; [2022]
    Nyckelord :school; social services; cooperation; children who are harmed; interorganizational perspective; skola; socialtjänst; samverkan; barn som far illa; interorganisatoriskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilka hinder och framgångsfaktorer yrkesverksamma inom skola och socialtjänst upplevde i samverkan med varandra kring barn som far illa eller riskerar fara illa, samt vad som gör att dessa faktorer upprätthålls. En kvalitativ innehållsanalys har använts för att analysera insamlad empiri från semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med tre yrkesverksamma inom socialtjänst och två yrkesverksamma inom skola. LÄS MER