Sökning: "interpersonal theory of psychological"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden interpersonal theory of psychological.
1. Det psykologiska kontraktet bland revisorsassistenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Dagens revisionskår lider av ett stort problem som hotar dess framtid. Sedan 1990 har antalet revisorer minskat från 4400 auktoriserade till 3300. En bakomliggande orsak till minskningen är revisorsassistenters avhopp. LÄS MER
2. ”…JAG ÄR ÄNDÅ GANSKA SÅRBAR LIKSOM. I EN VÄRLD DÄR VI KANSKE INTE ALLTID SKA KÄNNA SÅ JÄVLA MYCKET” : EN INTERVJUSTUDIE OM POLISERS UPPLEVELSE AV PSYKOLOGISK TRYGGHET
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Begreppet psykologisk trygghet har visat sig vara en faktor som påverkar om personal trivs och stannar på arbetsplatsen. Begreppet innebär hur tryggt det upplevs att visa sig sårbar i en grupp och vad det får för konsekvenser. LÄS MER
3. Att navigera mellan kaos och rigiditet : En kartläggande litteraturstudie om klinisk tillämpning av interpersonell neurobiologi.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Den psykiska ohälsan bland barn och ungdomar i Sverige har ökat under 2000-talet. Socialstyrelsen rekommenderar psykologisk behandling för de flesta psykiatriska tillstånd hos barn och unga samtidigt som utskrivning av läkemedel ökar. LÄS MER
4. Why do Women's Hockey Players Choose to Dropout from Ice Hockey? A Thematic Analysis
Magister-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The purpose of the study was to thematically map and describe what motives and factors previous ice hockey women experienced as contributing to their dropout from ice hockey. The study involved 15 interviewees; women aged 17–42 (M = 23.3 SD = 6,8) where all participants previously played ice hockey but have now chosen to quit. LÄS MER
5. The Role of Brand Experiences in Online Brand Communities: Examining the Effect of Brand Experience on Purchase Intention Through Brand Relationship
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: To better understand the influence that brand experience in Online Brand Communities (OBCs) has on purchase intention while clarifying the underlying mechanism of such relationship through brand relationship constructs. Moreover, to discover if there is a difference between consumer-run and company-managed OBCs in terms of brand experience. LÄS MER