Sökning: "intersektionalitet reklam etnicitet"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden intersektionalitet reklam etnicitet.
1. Att gestalta sitt samhällsinitiativ – problematiskt ur andras perspektiv? En multimodal socialsemiotisk analys av politiska budskap i samhällsengagerande reklam ur ett intersektionellt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att problematisera hur politiska budskap framställs i samhällsengagerande reklam ur ett intersektionellt perspektiv. Det intersektionella synsättet antas med fokus att identifiera diskriminering rörande etnicitet, genus och klass. LÄS MER
2. ”-Jag tror det är bra och avdramatisera det här med alkohol!” : En kvalitativ studie utav Systembolagets samhällsinformerande reklamfilmer med antilangningsfokus
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att titta på hur stereotyper och intersektionalitet förekommer eller inte förekommer i Systembolagets samhällsinformerande reklamfilmer med antilangingsfokus. De fyra filmerna är Sanningen (2011), Likör (2013), Avdramatisering (2013), Antilangning (2014). LÄS MER