Sökning: "intersubjektivt samtal"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden intersubjektivt samtal.

  1. 1. Elevers delaktighet i matematik ur ett interaktionistiskt och intersubjektivt elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ann Cedrenius; [2019]
    Nyckelord :delaktighet; interaktionism; intersubjektivitet; matematik
;

    Sammanfattning : Cedrenius, Ann (2019). Elevers delaktighet i matematik ur ett interaktionistiskt och intersubjektivt elevperspektiv. Speciallärarprogrammet: Matematikutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Present Poise In Momentum : Embodied learning of applied aesthetics in our sense of balance – a study about sensorial cultural use of balance

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Wolfgang Weiser; [2015]
    Nyckelord :Sense of balance; embodied practice; François Delsarte; Alexander technique; Elsa Gindler; embodied learning; sedentary behaviour; sensorial cultural practice.;

    Sammanfattning : The purpose of this study lies in investigating the embodied learning of applied aesthetics in our sense of balance in the educational space and how it can contribute to change one of a present major public health related problem, the problem of sedentary behaviour in school and society. The investigation is not an effect study, but aims to question our sensorial cultural practice of applied aesthetics, by looking at how we use our ability to balance in the educational space. LÄS MER

  3. 3. Teaterföreställningen i skolan

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Samuel Bergström; [2006]
    Nyckelord :Teaterföreställning; intersubjektivt samtal; kontext;

    Sammanfattning : Vad syftar egentligen teaterföreställningen i skolan till? Servera god konst eller bredda undervisningen, eller kanske både och? Varför finns musik och bild som ämnen i skolan men inte teater? Undersökningen baseras på fem kvalitativa intervjuer med en kulturarbetare, en skådespelare, en barngrupp, en lärare och en pedagog med teaterhobby. Studien ger ett sken av att de förutsatta motsättningarna om konst eller pedagogik egentligen är en begreppsfråga. LÄS MER