Sökning: "intervju beskrivning"
Visar resultat 21 - 25 av 113 uppsatser innehållade orden intervju beskrivning.
21. Provisionsbaserad ersättning för fastighetsmäklare : “Kan provision ses som ett belöningssystem och motivationsdrivare?”
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Sammanfattning Kurs: Ämnesfördjupande arbete, Ekonomistryning 15 hp (2FE24E) Titel: Provisionsbaserad ersättning för fastighetsmäklare “Kan provision ses som ett belöningssystem och motivationsdrivare?” Författare: Anna Lennartsson, Amanda Jönsson & Ebba Waldau Examinator: Pia Nylinder Handledare: Cristoffer Lokatt Bakgrund och problem: En vanlig syn på yrket som fastighetsmäklare anses för många vara ett mer statusyrke än slitsamt yrke. Det finns inga specifika regler för den utbetalda provisionens storlek till en fastighetsmäklare och grundidén för provision hänvisas till att individer skall motiveras av att kunna påverka vad de får i lön och därmed utföra ett bättre arbete. LÄS MER
22. Genus i förskolan : En kvaliativ studie av förskolärares jämställdhetsarbete med barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien undersöker några förskollärares syn på deras arbete med jämställdhet och hur de tillämpar jämställdhet i samlingen. Studien är kvalitativ och därför användes både observation och intervju i val av metod. LÄS MER
23. Bike safety among children in Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Detta examensarbete undersöker den nuvarande situationen för cyklande barn i Sverige. Den undersöker ett internationellt och historiskt perspektiv, vilket ger jämförbar information om säkerheten för cyklande barn i andra samhällen. Variationer över tiden i totalt cyklad längd studeras och dess inverkan på säkerheten är noga övervägd. LÄS MER
24. "Så fort en elev får en skärm i handen är det något som händer". En didaktisk analys av musiklärares beskrivning av hur de iscensätter musikundervisning med digitala verktyg i grundskolan.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/ Högskolan för scen och musikSammanfattning : Denna studies syfte är att få mer kunskap om hur musiklärare i grundskolans senare år beskriver sin undervisning med digitala verktyg och hur dessa verktyg förstås av lärarna. Forskningsfrågorna som besvaras i denna studie är följande: Hur reflekterar musiklärare kring didaktisk iscensättning av digitala verktyg? Hur beskriver musiklärare sin egen förförståelse av digitala verktyg i musikundervisningen? Studien är kvalitativ i sin ansats och materialet har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med fem stycken musiklärare. LÄS MER
25. Matematikångest ur ett lärarperspektiv - En studie om hur lärare resonerar kring och hanterar matematikångest hos elever i låg- och mellanstadiet.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att ta reda på hur några lärare i matematik på låg- och mellanstadiet resonerar kring och hanterar elever med matematikångest. En kvalitativ undersökning har gjorts i form av en semistrukturerad intervju med sju lärare. LÄS MER