Sökning: "intervju beskrivning"
Visar resultat 31 - 35 av 113 uppsatser innehållade orden intervju beskrivning.
31. Stress i förskolan- Fyra förskollärares erfarenheter kring stress i förskolan bland de minsta barnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Syftet med detta arbete är att undersöka förskollärares erfarenheter kring stress i förskolan. Många barn idag spenderar från 1 års ålder stora delar av sin vakna tid på förskolan (Broberg, Broberg & Hagström, 2012) och media hör vi talas om problemet med stora barngrupper i förskolan som skapar stress för både barn och förskolepersonal (Skolverket, 2016). LÄS MER
32. Vägar till skriftspråket : 1-3åringars tillgång till och intresse för skriftspråk i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur två förskolepedagoger resonerar kring de yngsta barnens (1-3 år) tillgång till och intresse för skriftspråket. Detta för att skapa större kunskap om 1-3åringars skriftspråksutveckling och synliggöra den kompetens som finns hos de allra yngsta på förskolan. LÄS MER
33. Utvärdering av tillgängligheten i samarbetsprojektet RIGES : Utvärdering av Örnsköldsviks kommuns eTjänst för bygglov
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : En digitaliserad samhällsutveckling leder automatiskt till att utvecklingen måste anpassas till så många kategorier av användare som möjligt. Tillgänglighet och dess riktlinjer spelar därför en viktig roll vid utvecklingen av olika eTjänster. LÄS MER
34. Barns inflytande – komplext och villkorat : Förskollärares beskrivning om arbetet med barns inflytande i förskolans verksamhet
M1-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this work is to provide knowledge about the influence of children in preschool activities using preschool teachers' descriptions of their views on and work with children's influence. In order to achieve the goal of my purpose, I chose to use a qualitative method, semi-structured interview, where I interviewed three legitimate preschool teachers. LÄS MER
35. Formativ bedömning i de tidiga skolåren : En studie av lärares beskrivning av hur de arbetar med formativ bedömning i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Studien behandlar formativ bedömning i de tidiga skolåren. Temat är viktigt att undersöka då bedömning för lärande är ett förhållningssätt till kunskap och lärande som ska implementeras i undervisningen. LÄS MER