Sökning: "intervju e handel"
Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden intervju e handel.
21. Framgångsrik UI-design inom e-handel : En jämförelse mellan två B2C e-handelssidor utifrån ett UI-perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Denna studie undersöker hur framgångsrika B2C e-handelsföretag och UI-design är sammankopplat. Undersökningen har sin utgångspunkt i vilka element och funktioner på en e-handelssida som användarna anser relevanta. LÄS MER
22. Förväntar sig konsumenter att handla på realisation och kampanj? : En kvantitativ studie av konsumenters förväntningar på pris i en era av e-handel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens läge råder det hög konkurrens i klädbranschen och det är svårt att planera kollektioner då vädret har varit svårt att förutspå. En bidragande orsak till den höga konkurrensen i branschen är internethandelns framväxt. År för år växer internethandeln och kläder är en av de största varugrupperna. LÄS MER
23. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER
24. Dress for e-Commerce success : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om bakomliggande framgångsfaktorer för renodlade e-handlare samt deras internationaliseringsförmåga
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studien utgår från det faktum att var femte köp i Sverige idag görs på Internet, vilket sätter press på e-handelsföretagen att differentiera sig, både inhemskt och på den internationella arenan. Tre faktorer är värda att nämna, då dessa är aspekter som de fysiska butikerna inte konkurrerar med i samma utsträckning som e-handel. LÄS MER
25. Will you Marry mE? : hur uppstår långsiktiga relationer mellan onlinebaserade företag och deras kunder?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : E-handeln har på mycket kort tid övergått från att vara ett komplement för säljare, till att bli en maktfaktor i sig på den globala marknadsplatsen. Forskning visar att fastän andelen konsumenter som handlar i fysiska butiker fortfarande har överhanden, uppvisar e- handelsbranschens enorma tillväxt långt större utvecklingsmöjligheter. LÄS MER