Sökning: "intervju mobbing"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden intervju mobbing.

  1. 1. Mobbing i barnehagen ; innvirkning av samfunnsstrukturenes støttefunksjon og ansattes bruk av begrepet mobbing. : En kvalitativ studie i et folkehelseperspektiv.

    Master-uppsats, Nordiska ministerrådet/Nordic School of Public Health NHV

    Författare :Gry Kjevik; [2014]
    Nyckelord :antibulling; childcare center; phenomenographic; public health; psycosocial health; Mobbeforebyggende arbeid; barnehage; fenomenografi; folkehelse; psykososialhelse;

    Sammanfattning : Hensikten med denne studien er å få mer kunnskaputifra et folkehelseperspektiv, om hvordan forståelsen og bruken av fenomenet mobbing, kan påvirke hvordan barnet opplever trivsel i barnehagen. Metode: I arbeidet ble fenomenografi brukt som tilnærmingsmetode, samt triangulering og emergent design. LÄS MER

  2. 2. Proaktiva och tidiga rehabiliteringsinsatser – En bortglömd möjlighet : En utvärderingsforskning av en rehabiliteringstjänst inom företagshälsovård

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Jack Norling; Jessica Unebrink; [2013]
    Nyckelord :Rehabilitation; Workrelated injury illess; Long-term sick; Cost-efficacy; Proactive; Rehabilitering; Arbetsrelaterade besvär; Långtidssjukskrivning; Kostnadseffektivitet; Proaktiv; Insatser;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie var att problematisera Susano AB:s tjänst Rehablinjen med hjälp av KASAM-teorins livsfrågeformulär som verktyg för att nå insikt om tjänsten hade potential för att i framtiden användas vid upprepad korttidsfrånvaro samt vid konflikter på arbetsplatsen. Syftet med tjänsten Rehablinjen ämnar identifiera bakomliggande faktorer till den upprepade korttidsfrånvaron eller konflikterna och på så sätt förebygga risk för långtidssjukskrivningar, vilket vi anser är en av dagens gedigna samhällsproblem. LÄS MER

  3. 3. Discourse on values in elementary school – Working and thoughts from a teacher ́s perspective

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jacob Jirverus; [2012]
    Nyckelord :diskurs; livskunskap; EQ; värdegrund; läroplan; socioemotionellt arbete; lärarperspektiv; grundskola;

    Sammanfattning : BakgrundUnder den verksamhetsförlagda tiden på lärarutbildningen har jag vid flertalet tillfällen sett lektioner inom ramen för livskunskap eller EQ (emotionell intelligens). Genom övningar, rollspel och diskussioner tränar man eleverna att utveckla sina sociala och emotionella förmågor. LÄS MER

  4. 4. Upplevelser av det obligatoriska skolväsendet : Gymnasieelever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar berättar om sin grundskoletid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Johan Grönkvist; [2008]
    Nyckelord :ADHD; Asperger syndrome; school; neuropsychiatric disorders; ADHD; Aspergers syndrom; skola; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to describe what individual pupils with neuropsychiatric disorders, such as Asperger syndrome and ADHD (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder), think of their time in the nine-year compulsory school. The intention is to, from a social and spatial point of view elucidate their experiences, on the basis of their specific needs and the commission and the curriculum of the compulsory school. LÄS MER

  5. 5. Lärmiljöns betydelse för elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Annette Karlgren; [2007]
    Nyckelord :lärmiljö; elever i behov av särskilt stöd;

    Sammanfattning : Malmö HögskolaLärarutbildningen 60 pSkolutveckling och ledarskapHöstterminen 2006ABSTRACTAnnette Karlgren (2006). Lärmiljöns betydelse för elever i behov av särskilt stöd. (The significance of the learning environment for students with special educational needs). Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen 60 p, Malmö högskola. LÄS MER