Sökning: "intervju new age"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden intervju new age.

  1. 1. Att arbeta på fritidshemmet med en dubbel yrkesroll : En kvalitativ studie om upplevelser av en dubbel yrkesroll och dess utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ludvig Norrlander Forsberg; Joakim Nyström; [2023]
    Nyckelord :school-age educare center; school-age educare teacher; subject teaching; frame factors; dual profession; fritidshemmet; lärare i fritidshem; ämnesundervisning; ramfaktorer; dubbel yrkesroll;

    Sammanfattning : In this study we examine the experience of working with a two-sided assignment as a leisure time teacher. The dual profession involves teaching a subject during school hours and working during the afternoon hours in the school-age educare center. LÄS MER

  2. 2. Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Hansson; Jesper Olsson; Sanne Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; e-handel; seniorer; livsmedel; STP-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen? - En kvalitativ studie av ett marknadsledande livsmedelsföretag Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jesper Hansson, Jesper Olsson och Sanne Persson Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Digital marknadsföring, e-handel, seniorer, livsmedel, STP-modellen Syfte: Med utgångspunkt i det ökande intresse som seniorer nu börjat visa för att handla livsmedel online och den potentiellt stora kundgrupp som de kan utgöra i e-handelssammanhang vill vi i denna uppsats undersöka hur livsmedelsföretag arbetar med sin digitala marknadsföring för att nå ut och kommunicera mot seniorer. Teoretiskt perspektiv: Fokus för arbetet är digital marknadsföring med två analysmodeller: STP-modellen och marknadsföringsmixen. LÄS MER

  3. 3. Kan körsimulatorer vara ett lämpligt undervisningsverktyg i förarutbildningar? : En första ansats för att undersöka om simulatorer som undervisningverktyg passar olika åldrar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linda Nilsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste åren har andelen godkända körkortsprov för B-körkort minskat till mindre än hälften (STR, Sveriges trafikutbildares riksförbund, u.å). LÄS MER

  4. 4. Perinealbråck hos hund : retrospektiv studie om kontralateralt bråck efter enkelsidig operation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Cajsa Grape; [2021]
    Nyckelord :perinealbråck; perinealbråck hund; perinealbråck kontralateralt; återfall perinealbråck; återfall kontralateralt perinealbråck; utveckling kontralateralt bråck;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har föreslagits att perinealbråck hos hundar möjligtvis ska betraktas som en bilateral företeelse istället för unilateral. Det finns dock endast begränsad mängd data med avseende på risk för kontralateral operation efter åtgärd av unilateralt bråck. LÄS MER

  5. 5. Debugging in a World Full of Bugs : Designing an educational game to teach debugging and error detection with the help of a teachable agent

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Isabella Koniakowski; [2020]
    Nyckelord :EdTech; educational technology; design; learning experience; education; feedback; debugging; bug; iterative; interview; sketch; pugh matrix; preschool; teachable agent; teacher; metaphor; Magical Garden; Lärteknologi; EdTech; design; utbildning; feedback; buggar; iterativ; intervju; skiss; pugh matris; förskola; lärare; metafor; lärkompis; lärande agent; agent; Magiska Trädgården;

    Sammanfattning : This study used the Magical Garden software and earlier research into computational thinking as a point of departure to explore what metaphors could be used and how a teachable agent could be utilised to introduce debugging and error detection to preschool children between four and six years old. A research through design methodology allowed the researcher to iteratively work divergently and convergently through sketching, creating a Pugh matrix, conducting six formative interviews, and finally creating two hybrid-concepts as paths to teaching debugging in the form of concepts. LÄS MER