Sökning: "intervju skövde"
Visar resultat 16 - 20 av 110 uppsatser innehållade orden intervju skövde.
16. Rytm och agens i datorspel : En studie om spelares upplevelse av hot och angelägenhet i ett platforming-spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I denna studie undersöks hur musikalisk rytm påverkar en spelares agens i ett 2D-stridsspel. Tidigare forskning menar att rytm är starkt knutet till biologiska och psykologiska synkroniseringsprocesser och att musik kan agera som en agent för en kompositörs intentioner. LÄS MER
17. Hur chefer i en statlig myndighet arbetat under distansarbete i en digital miljö : en oförutsedd påtvingad förändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Världen drabbades 2020 av en pandemi vilket medförde många restriktioner i Sverige som ledde till att flera företag tvingades flytta sin affärsverksamhet från den fysiska arbetsplatsen till en digital. I distansarbetet försvåras möjligheten till kommunikation och det har framkommit att det finns ett stort behov av en fungerande kommunikation mellan chefer och anställda i den digitala miljön. LÄS MER
18. Oförfinade animationer i motion capture : Den medvetna framkallningen av uncanny valley
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Uncanny valley är ett ämne som inte ofta diskuteras i förhållande till helkroppsanimationer. Detta gör det intressant ur en animatörs synvinkel, att se hur kroppens rörelser följer ellergår emot tidigare kunskaperna inom ämnet. LÄS MER
19. Användande av audioledtrådar för navigation samt problemlösning i ett FPP spel : Hur påverkar användandet av audioledtrådar navigationen samt problemlösande i ett förstapersonsperspektivspel (FPP) spelarens övergripande upplevelse i jämförelse med ledtrådar i visuell kontext?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför hur audioledtrådar och grafikledtrådar upplevs i en 3-D spelmiljö. Ett pilottest och ett speltest genomfördes för att besvara frågeställningen. I speltestet fick åtta speltestare lösa två uppgifter. LÄS MER
20. Analys av pressresultat vid pressning av ventilstyrningar i cylinderhuvudet : Analysis of press result when pressing valve guides in the cylinder head
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Examensarbetet har genomförts i samarbete med Aurobay som tillverkar förbränningsmotorer till personbilar. Studien är kopplad till processen där cylinderhuvudet bearbetas och förbereds inför montering. Problematiken som arbetet berörde var pressningen av ventilstyrningar och ventilsäten i cylinderhuvudet. LÄS MER