Sökning: "intervju skövde"
Visar resultat 21 - 25 av 110 uppsatser innehållade orden intervju skövde.
21. Stimma lugnt : Ångestreducering via spel för kvinnor med autism
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har haft i syfte att besvara forskningsfrågan: - På vilket sätt kan mekaniker baserade på kognitiv beteendeterapi användas i ett spel för att reducera ångest hos kvinnor med högfungerande autism? Utifrån tidigare forskning och tillsammans med en legitimerad psykolog har det därefter skapats en artefakt i form av ett spel som använder sig av mekaniker skapade med verktyg från den kognitiva beteendeterapin. Sex deltagare från studiens demografi har därefter fått spela spelet vid behov under en veckas tid. LÄS MER
22. Ambiens och obehag : Inverkan av ambiens i skräckspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har undersökt ambienser som en nordeuropeisk skog och ett industriområde för att se om de har en påverkan på spelarens upplevelse i survival horror spel. Bakgrunden går igenom tidigare forskningar om ambienser/skräck och obehag, samt förklarar olika termer för att få läsaren att förstå ämnet bättre. LÄS MER
23. Utmaningarna med distansarbetet på chefers ledarskap : En kvalitativ studie om utmaningar distansarbetet fört med sig på chefers coachande ledarskap, motivation och kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Frågeställning: Vilka utmaningar har distansarbetet fört med sig på chefers coachande ledarskap, motivation & kommunikation? Syfte: Syftet med studien är att skapa en förståelse kring hur cheferna inom vald kommun har hanterat de utmaningar som distansarbetet har fört med sig. Främst skall utmaningarna på motivation, kommunikation och coachande ledarskap belysas. LÄS MER
24. Determinism eller slump : Hur påverkas spelupplevelse av adaptiv kontra slumpmässig dynamisk musik?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Forskning visar på att adaptiv musik har positiva effekter på spelupplevelsen och att det föredras över linjär musik. Denna studie undersöker därför de dynamiska aspekterna som skiljer adaptiv från linjär musik genom att explorativt undersöka hur spelare beskriver skillnader i spelupplevelse i ett FPS-spel som baseras på adaptiv musik i jämförelse med dynamisk musik vars musikaliska förändringar sker baserat på slump. LÄS MER
25. Hur kan en modell för spelarglädje användas vid utformningen av ett mobilt pusselspel till Android-telefoner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete utfördes i syfte att undersöka hur en modell för spelarglädje kunde användas vid utformningen av ett mobilt pusselspel till Android-telefoner. Arbetet var baserat på Sweetser och Wyeth’s arbete där författarna har använt Gameflow-modellen för att se hur modellen kunde appliceras för realtidstrategispel. LÄS MER