Sökning: "intervju sociala medier"

Visar resultat 16 - 20 av 146 uppsatser innehållade orden intervju sociala medier.

  1. 16. Det är inte så lätt att ta sig fram : En fallstudie med fokus på Karlstad tågstations tillgänglighetsanpassning för synskadade och rullstolsburna personer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Kewin Mahmodi; [2022]
    Nyckelord :Tillgänglighet; Användbarhet; Perrong; Taktila hjälpmedel; Synskadade; Rullstolsburna;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den byggda miljön ska vara tillgänglig för alla människor oavsett hur personen förflyttar sig. Personer med funktionshinder ska inte känna sig begränsad för att vistas i det offentliga rummet. LÄS MER

  2. 17. Ensamhet som uppstår vid användandet av sociala medier : En kvalitativ studie som studerar ensamheten som uppstår vid interaktion genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Esra Sarihan; [2022]
    Nyckelord :Loneliness; Social media; Social distance; Voluntary; Involuntarily; Qualitative method; Ensamhet; sociala medier; social distans; frivillig; ofrivillig; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ensamhet uppstår vid många stadier i livet, där vi människor upplever ensamhet på olika sätt. Men ensamhet uppstår även vid användandet av sociala medier. Människor kommer ifrån varandra genom att den fysiska kontakten medan den sociala interaktionen på sociala medier ökar. LÄS MER

  3. 18. Strategisk kommunikation inom Region Kronoberg : -  Sociala medier som ett kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Severin; Eriksson Tilda; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Region Kronoberg; participation; understanding; social media; marketing.; Strategisk kommunikation; Region Kronoberg; delaktighet; förståelse; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Social media has changed the way organizations communicate with its audience and therefore they have also had to change their strategies and how they are using social media in their business. This study contributes with information on how an organization in the Swedish public sector has integrated social media into its strategic communication. LÄS MER

  4. 19. Nära till hands : -om människans relation till mobiltelefonen (och andra maskiner)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Edit Thoor; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; digital kompetens; social samvaro; cyborgteori; humanism;

    Sammanfattning : Under min ämneslärarutbildning har jag lärt mig att granska, kritisera och analysera innehåll i utbildning. Den här studien tar avstamp i mitt granskande av Skolverkets formuleringar kring hur lärare bör förhålla sig till begreppet digital kompetens. LÄS MER

  5. 20. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER