Sökning: "intervju som vetenskaplig metod"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden intervju som vetenskaplig metod.
6. Automatisering i byggproduktion : -Från teori till praktik
M1-uppsats,Sammanfattning : Purpose – The aim is to highlight the possibilities for implementing automation in construction and the consequences of this changed work method. A demarcation was carried out against the frame supplement process in construction production. To enable the purpose of the study to be answered, three problem questions have been formulated: 1. LÄS MER
7. Ändrat gångavstånd till en utrymningsväg – En analys av vilka faktorer som bör tas i beaktande vid dimensionering
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : The allowed travel distance has probably not been determined scientifically. Yet it indirectly takes a number of factors into account and should therefore not only be seen as a distance that takes a certain time to walk, but also as a certain level of safety. LÄS MER
8. Makt och hierarkier uttryckta genom språket i barns egna lek
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Examensarbetets syfte är att tolka, analysera och beskriva förskollärares uppfattningar om hur barn använderspråket för att uttrycka makt och hierarkier under deras egen lek. I studien har den fenomenografiska ansatsentillämpats för att förstå, analysera och kategorisera förskollärares verbala utsagor. LÄS MER
9. Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet Seminariedatum: 4 juni 2010 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Författare: Isabelle Andersson, Rebecca Nordström och Madeleine Wikström Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Mälardalens högskola, utbildningsprogram med ekonomiinriktning, högskolor och universitet, studentens utbildningsval, marknadsföring, sociala medier Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera och beskriva en ny modell för marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet, samt en strategi för hur modellen praktiskt kan tillämpas av marknadsförare vid Mälardalens högskola. Metod: För att uppnå syftet samlades vetenskaplig information in, en för- respektive huvudundersökning genomfördes och all den insamlade informationen analyserades. LÄS MER
10. Vad arbetsledare ska göra och varför de inte gör det : En beskrivning av tillämpad beteendeanalys för utveckling av arbetsledares arbetssätt
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Beteendevetenskapen har 80 års vetenskaplig bakrund, tillämpningen av dess metodik inom näringslivet har pågått i cirka 30 år och i Sverige har den knappt börjat. Kärnan av dess tillämpning utgår ifrån beteendeanalys som är ett vetenskapligt metodik som syftar till att förstå varför människor gör det de gör i olika situationer. LÄS MER