Sökning: "intervjufrågor bedömning"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden intervjufrågor bedömning.

  1. 1. Att bedöma litterärt värde En intervjustudie med litteraturkritiker om värdering och värdekriterier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Litteraturvetenskap

    Författare :Maja Holt; [2024]
    Nyckelord :litterärt värde; kvalitetslitteratur; litteraturkritik; värdekriterier; värdeförhandling; värderegimer; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven med syftet att undersöka hur litteraturkritiker i praktiken bedömer litterärt värde. För att svara på detta användes tre frågeställningar: huruvida litteraturkritiker använder sig av värdekriterier i sin bedömning, hur de i så fall formuleras och ifall dessa kriterier är gemensamma för flera litteraturkritiker. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar och attityd för sambedömning : En kvalitativ studie av skolans förutsättningar och attityd kring sambedömning inom SO-ämnet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Jonathan Leino; Ida Söderlund; [2022]
    Nyckelord :Attityd; bedömning; förutsättningar; kollegialt lärande; kompetensutveckling; likvärdighet; sambedömning och samsyn.;

    Sammanfattning : Sambedömning är en arbetsmetod som utifrån ett litet empiriskt forskningsfält visat på potential att kunna öka rättvisan och likvärdigheten i lärares bedömningar av sina elevers arbeten. Trots detta finns det belägg som menar på att sambedömning inte är särskilt förekommande bland skolor, något som kan kopplas till lärarens arbetsmiljö. LÄS MER

  3. 3. Förskoleklassens kartläggningsmaterial, en möjlighet för alla elever?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Cecilie Bruun Bäckström; [2022]
    Nyckelord :Bedömning; förskoleklass; förskollärare; kartläggning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett sociokulturellt perspektiv, synliggöra och förstå förskollärares perspektiv på den obligatoriska kartläggningen i förskoleklass. Studiens utgångspunkt har varit att synliggöra förskollärarnas tankar och erfarenheter om den obligatoriska kartläggningen i förskoleklass. LÄS MER

  4. 4. Särskild Undervisningsgrupp - Autism - En verksamhet vid sidan av eller en del av en inkluderande skolmiljö?

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Änghede Haraldsson; [2020]
    Nyckelord :Särskild Undervisningsgrupp; Autism; Inkludering;

    Sammanfattning : Sammanfattning Änghede Haraldsson, Sara (2019). SU-grupp autism. En verksamhet vid sidan av eller en del av en inkluderande skolmiljö? Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Vad krävs för att arbetet med balanseringsprincipen i Helsingborg ska kunna uppnå No net loss?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Robin Ridell; [2019]
    Nyckelord :Ecologial compensation; mitigation hierarchy; urban development; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : In the context of continuous biodiversity loss connected to land-use changes and urban development, different methods such as biodiversity offsetting with the underlying aim of achieving “No Net Loss” (NNL) of biodiversity has been proposed. Compensation according to the mitigation hierarchy is one type of biodiversity offsetting which currently is being used in the municipality of Helsingborg, Sweden. LÄS MER