Sökning: "intervjufrågor till barn bild"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden intervjufrågor till barn bild.

  1. 1. “Det finns ju hallar och det finns ju hallar…” : Idrottslärares upplevelser om att bedriva en likvärdig undervisning utifrån skilda materiella förutsättningar.

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Simon Rosshagen; Karl-Viktor Söderquist; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose and questions: The purpose of the study is to analyze physical education teachers' experiences of teaching with varying material conditions. Additionally, the study aims to explore how various material conditions are managed to ensure equivalent education. LÄS MER

  2. 2. Att arbeta med nätverksplaceringar : En kvalitativ studie om socialsekreterares egna upplevelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Socialt arbete

    Författare :Helena Åkerlund; Sanna Åkerlund; [2020]
    Nyckelord :Kin placement; social worker; children; network; social work; Nätverksplacering; socialsekreterare; barn; nätverk; socialt arbete;

    Sammanfattning : Enligt svensk lagstiftning ska socialtjänsten i första hand beakta barnets nätverk såsom anhörig eller närstående om en placering blir aktuell så kallad nätverksplacering. Syftet med studien är att få en fördjupad kunskap om hur socialsekreterare upplever nätverksplaceringar. LÄS MER

  3. 3. Estetiska uttrycksformer för barn i förskolan : En studie om förskollärares tankar om bild, musik och drama

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Lina Malmberg; Maria Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Estetiska uttrycksformer; estetiskt lärande; estetiska aktiviteter; förskollärare; förskola; sociokulturella perspektivet; fenomenologi;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån svaren från intervjuerna med förskollärarna få kunskap om deras tankar och definitioner om estetiska uttrycksformer och hur de använder sig utav dessa i förskolans verksamhet. Syftet är även att få en uppfattning om vilken betydelse de estetiska uttrycksformerna som bild, musik och drama har för förskollärarna. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares syn på anknytning : Hur anknytning uppfattas och tillämpas i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Clara Ljung; [2016]
    Nyckelord :anknytning; anknytningsteori; förskola; trygg bas;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka förskollärares tankar och förhållningssätt kring anknytning. Inledning och relevans av valt ämne De erfarenheter man upplever i samspel med andra är avgörande för utvecklingen hos barnet och formar hur man ser på anknytningsrelationer och hur de möjliggörs senare i livet. LÄS MER

  5. 5. Förskollärares arbete med barn med avvikande beteenden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Isabelle Henry; Elin Andersson; [2016]
    Nyckelord :avvikande beteende; barn i behov av särskilt stöd; normalitet; pedagogisk kompetens; psykosociala- och emotionella svårigheter; strategier;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att studera hur förskollärare upplever arbetet med barn med särskilda behov och avvikande beteenden samt vilka metoder de tillämpar i sin verksamhet i arbetet med dessa barn. Vi har använt oss av kvalitativa samtalsintervjuer med sex stycken förskollärare i tre olika kommuner. LÄS MER