Sökning: "intervjuguide marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden intervjuguide marknadsföring.
1. Apples iOS 14.5 uppdatering - Hur påverkades B2C-företagens digitala marknadsföring? : En kvalitativ studie om dataregleringars effekter på digital marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur regleringar av insamling av kunddata påverkar B2C-företagens digitala marknadsföring, vilka konsekvenser som uppstår, samt hur denna förändring hanterats. Metod: Studien är baserad på en kvalitativ metod. LÄS MER
2. Riskhantering inom strategisk marknadsföring : En kvalitativ studie om hur e-handelsföretag uppfattar och hanterar risker
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Riskhantering handlar om att förebygga att risker uppstår inom ett företag. På grund av den föränderliga miljö som företag befinner sig i krävs en effektiv och integrerad riskhantering, varpå detta blivit särskilt avgörande vid hantering av kriser. LÄS MER
3. Att vara eller icke vara - de digitala produktkatalogernas framtid : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelse av digitala produktkataloger
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studies syfte är att skapa förståelse för hur konsumenter upplever användandet av digitala produktkataloger och vad för typ av värde de ger dem. För att undersöka detta skedde en observation i kombination med intervju av tio respondenter i åldrarna 21–72 år. LÄS MER
4. Individanpassade annonser : Ett hot mot integriteten eller ett fungerande koncept inom fastighetsmäklarbranschen?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : In recent years, personalized marketing has developed and the use of it has become more common in social media in Sweden. It has also increased as a preferred marketing method within the real estate industry after seeing how successful it has been in other industries. LÄS MER
5. Svenska elitfotbollsklubbars konsumentattraktion
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of this study is to discuss Swedish professional football clubs approach towards consumer attraction as a marketing term, by analysing the unique factors of sport consumer behaviour. The theoretical framework discusses the difference between traditional consumer and the sport costumer, as well as the marketing mix and relationship marketing for the sport organisations purpose. LÄS MER