Sökning: "intervjuguide pedagogik"
Visar resultat 21 - 25 av 154 uppsatser innehållade orden intervjuguide pedagogik.
21. Mot oändligheten och vidare : En kvalitativ studie angående förskollärares uppfattningar av digitala verktyg för barn i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärares uppfattningar av fenomenet digitala verktyg för barn i behov av särskilt stöd. Studien var kvalitativ och utgjordes av semistrukturerade intervjuer som genomfördes med stöd av en intervjuguide. LÄS MER
22. FÖRSKOLLÄRARES FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR PLANERING OCH UNDERVISNING I FÖRSKOLAN
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syfte: Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärare beskriver och planerar undervisning, samt vilka förutsättningar de har för planering och vilka konsekvenser det får för undervisningen. Teori: Den teoretiska inramningen i denna undersökning är Bernsteins pedagogiska teori (Bernstein, 2000). LÄS MER
23. När tiden inte räcker till : En studie om hur lärare hanterar tiden i sitt yrke
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie har haft som utgångspunkt att undersöka hur lärare ser på tiden i förhållande till läraryrket. Samt hur dessa upplever hur mycket tid de har att disponera i förhållande till sina arbetsuppgifter. LÄS MER
24. Elevassistent som särskilt stöd – ett lärarperspektiv : En kvalitativ studie om lärares syn på användandet av elevassistenter som särskilt stöd i lågstadiet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie var att få en bättre bild av hur lärare ser på sina erfarenheter av att använda det särskilda stödet elevassistenter i lågstadiet. Lärares attityder till stödet, hur läraren uppfattar elevens undervisning och hur skolorna använde sig av elevassistenter enligt lärarna var centrala frågor i undersökningen. LÄS MER
25. Elevassistenten : En yrkesgrupp med oklar roll?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Abstract Denna studie har som syfte att undersöka om elevassistentens roll skiljer sig åt mellan olika skolor och om det i så fall kan förklaras med hjälp av ramfaktorteorin. Kvalitativ metod har använts i denna studie och tre elevassistenter/elevcoacher, har intervjuats genom semistrukturerade intervjuer som utgått från en intervjuguide och transkriberats efter intervjun. LÄS MER