Sökning: "intervjuguide samverka"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden intervjuguide samverka.
1. Kriterier som krävs för att uppnå synkronisering i samverkande system på en systemnivå : En fallstudie kring användningen av Microsoft Teams
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Distansarbete har under de senaste åren blivit alltmer vanligt förekommande. Verksamheterbedrivs på distans vilket gör att nya sätt att arbeta, samarbeta och kommunicera har blivitaktuella. LÄS MER
2. Nollseparation - Sjuksköterskors erfarenheter av möjligheter och hinder
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Nollseparation är en ny metod som syftar till att inte separera mamma och barn efter förlossningen. Användningen av nollseparation ökar och bidrar till hälsovinster samt att barnets rättigheter och anknytning stärks. LÄS MER
3. Att skapa tillit i skolans kultur : Analyser av åtta specialpedagogers skildringar av sitt arbete för en tillitskultur i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : I den här studien undersökte vi hur specialpedagoger tolkade fenomenet tillit i relation till sin yrkesutövning. Vi ville också ta reda på vilka möjligheter och organisatoriska förutsättningar för att skapa tillit de beskrev sig ha på sina arbetsplatser. LÄS MER
4. Nollseparation - Sjuksköterskors erfarenheter av möjligheter och hinder
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Nollseparation är en ny metod som syftar till att inte separera mamma och barn efter förlossningen. Användningen av nollseparation ökar och bidrar till hälsovinster samt att barnets rättigheter och anknytning stärks. LÄS MER
5. Professionella aktörers upplevelser av samverkan gällande elever med problematisk skolfrånvaro
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett växande problem som fortsätter att öka, faktorerna bakom är ofta lika omfattande som de är komplexa. Arbetet för att förebygga och åtgärda detta sker genom samverkan mellan professionella aktörer från olika organisationer som skola, socialtjänst och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP). LÄS MER