Sökning: "intervjuguide teknik"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden intervjuguide teknik.

  1. 1. Elitidrottares upplevelser av fysioterapeutens betydelse vid skada

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Kia Ceihagen; Agnes Sällbom; [2024]
    Nyckelord :Elitidrottare; Fysioterapeut; Rehabilitering; Skada;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta elitidrottare drabbas någon gång under sin idrottskarriär av en skada och är då i behov av en fysioterapeut. För att uppnå en så lyckad rehabilitering och återgång som möjligt kan fysioterapeutens roll komma in. Enligt tidigare studier har fysioterapeuten stor betydelse vad gäller vissa faktorer. LÄS MER

  2. 2. Drivkraft att träna hos universitetsstudenter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Leander; Sabina Ocklind; [2024]
    Nyckelord :Motivation; Träning; Universitetsstudenter; Fysioterapeut;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns omfattande kunskap om fysisk aktivitet och dess nytta, samt att mycket stillasittande bör undvikas, trots detta ser vi att stillasittandet är högt framförallt bland åldrarna 16-29 år. Vad är det som driver oss? Begreppet motivation är ett komplext begrepp som möjligtvis kan bidra med en förklaring till varför stillasittandet är högt och varför Folkhälsomyndighetens rekommendationer inte uppnås. LÄS MER

  3. 3. Estetiska läroprocesser och användningen av AKK i förskolan : En undersökning av dess inverkan på barns kommunikation och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Cornelia Sandberg Sundqvist; [2024]
    Nyckelord :Alternativ kompletterande kommunikation; AKK; estetiska lärprocesser; barns språkutveckling; de 100 språken;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka förskollärares uppfattningar och beskrivningar av alternativ kompletterande kommunikation (AKK) och deras uppfattningar på att appliceras AKK i estetiska lärprocesser. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ forskningsmetod, där tre legitimerade förskollärare har valts ut genom ett bekvämlighetsurval, kriteriestyrt urval och har intervjuats med hjälp av en intervjuguide. LÄS MER

  4. 4. Samhällslärare i begynnelsen om AI- En kvalitativ studie om samhällslärare i gymnasiets attityder gentemot AI, ex ChatGPT

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Joakim Hellström; [2023-06-29]
    Nyckelord :AI; förändring; skola;

    Sammanfattning : Denna studie har till avsikt att utforska kring samhällslärare attityder gentemot AI, ex ChatGPT. Inledningsvis görs en presentation av människans förhållningssätt mot ny teknik genom historien. LÄS MER

  5. 5. Arbetsterapeuters erfarenheter av interventioner riktade mot hjärntrötthet hos personer med postcovid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Cecilia Rising; [2023]
    Nyckelord :Occupational therapy; Interventions; Mental fatigue; Postcovid;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att beskriva arbetsterapeuters erfarenheter av arbetsterapeutiska interventioner för hjärntrötthet hos personer med postcovid.  Metod: En kvalitativ design valdes för att besvara studiens syfte. Urvalet skedde genom snöbollsurval och målinriktad provtagning med förutbestämda kriterier. LÄS MER