Sökning: "intervjuguide utvärdering"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden intervjuguide utvärdering.
1. Gitarrlärares didaktiska verktyg i undervisning på kulturskolan : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vilka didaktiska verktyg lärare i enskild gitarrundervisning på kulturskolan använder sig av. Tidigare forskning visar att elevinflytande, motivation och pedagogen som förebild är viktiga aspekter i instrumentalundervisning. LÄS MER
2. Utmaningar i informationshantering hos ett litet företag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : Sedan den industriella revolutionen har till dagens tillverkningsindustri utvecklat ett fokus på anpassningsbar, effektiv och hållbar tillverkning. Samtidigt har det administrativa arbetet digitaliserats genom informationssystem. Mindre företag kan ha utmaningar med att hitta lämpliga informationssystem anpassade till deras behov. LÄS MER
3. Funktionell Dumhet och Överbemanning : En undersökning av funktionell dumhets inverkan på överbemanning inom ledarroller i Svenska Techföretag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker ett möjligt samband mellan funktionell dumhet och överbemanning inom Tech-branschen i Sverige. Tech-branschen har sett en betydande tillväxt under de senaste decennierna och bidrar nu till en betydande del av Sveriges BNP. LÄS MER
4. För vems ögon : - en studie om hur föskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Granat, Therese (2021). För vems ögon? En studie om hur förskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
5. ÖVERGÅNGEN TILL FÖRSKOLEKLASS FÖR BARN SOM UPPVISAR SÅRBARHET
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare i förskolan och i förskoleklass ser på övergången till förskoleklass för barn som uppvisar sårbarhet utifrån möjligheter, hinder, samarbetsformer och den egna yrkesrollen. Denna kvalitativa studie är inspirerad av en utvecklingsekologisk teori som utgår från samspelet mellan individen och den omgivande miljön. LÄS MER