Sökning: "inträde strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden inträde strategi.

  1. 1. "Tittar du fortfarande?" : En studie om strategisk anpassning för svenska traditionella tv-bolag mot bakgrund av SVOD-tjänsternas inträde på den svenska tv-marknaden.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ernst Furusten; Karl Sundberg; [2020]
    Nyckelord :Generic strategies; Competitive advantage; TV industry; Streaming services; SVOD; Big data; Marknadsstrategier; Konkurrensfördelar; Tv-industri; Streamingtjänster; SVOD; Användardata;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen öppnar möjligheter att utnyttja teknologi för att skapa konkurrensfördelar. Traditionella aktörer ställs inför utmaningar vid anpassning mot ny teknologi. Den här studiens syfte var att undersöka hur teknologisk utveckling har påverkat traditionella aktörers marknadsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Kan organisationer behålla sina medarbetare med hjälp av Employer Branding? En kvalitativ analys av hur olika organisationer använder sig av Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Lisa Berg; Emilie Larsson; [2019]
    Nyckelord :Grundad teori; Employer Brand; Employer Branding; Employer Branding Strategieer; Medarbetarretention och Organisationskultur; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Arbetets art: Kandidatuppsats Sidantal: 49 Titel: Kan organisationer behålla sina medarbetare med hjälp av Employer Branding? En kvalitativ analys av hur olika organisationer använder sig av intern Employer Branding Författare: Lisa Berg och Emilié Larsson Handledare: Agneta Wångdahl Flinck Datum: 2019-01-14 Sammanfattning: Den föränderliga arbetsmarknaden har resulterat i att det idag är svårare för organisationer att behålla kompetenta medarbetare. Detta eftersom arbetstagare idag har flexibla anställningsförhållanden som bidrar till att det blir lättare för dem att byta arbetsplats. LÄS MER

  3. 3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. "Plötsligt vill alla möta det rosa hotet". Riksdagspartiernas strategiska bemötande av feministiskt initiativ.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Caroline Kruse; [2015-12-09]
    Nyckelord :Nischparti; Feministiskt initiativ; PSO-teorin; Almedalen; Sommartalen;

    Sammanfattning : Bakgrund: ”Plötsligt vill alla möta det rosa hotet”. Så skrev Svenska Dagbladet efter Feministiskt initiativs, FI, stora framgångar i Europavalet den 25 maj 2014. Med 5,49% av det svenska väljarstödet äntrade FI den europeiska politiken och Sverige vaknade upp till ett nytt politiskt landskap. LÄS MER

  5. 5. Once upon a time : En studie om storytelling som marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Fröberg; Sofie Sundin; [2014]
    Nyckelord :storytelling; varumärke; varumärkesbyggande; brand identity; brand heritage; core identity; extended identity;

    Sammanfattning : Berättelser har sedan urminnes tider fängslat och fascinerat människor men idag är berättelsen inte bara ett sätt att förmedla sagor och fabler utan sker även inom företag och organisationer. Kraften i berättelser har under de senaste decennierna börjat användas inom företagsvärlden för att förmedla berättelser om företag och varumärken. LÄS MER