Sökning: "intra action"
Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden intra action.
1. "The Uphill AI Contract Challenge The Intra-Active Task: Reimagining Contracts"
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The traditional contract theories are insufficient to handle the challenges Artificial Intelligence (AI) is currently causing and will continue to cause to contract law. These challenges involve problems concerning the subject/object divide, agency, the embedding of legal code into interactive programming code, and ethical aspects concerning the transfer of power away from lawyers. LÄS MER
2. Barns möte med naturen
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Ateljén, där kreativa avtryck bor : - En kvalitativ bildanalys av förskoleateljéer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och bredda kunskapen om hur barns närvaro och avtryck syns i ateljén som rum när de inte är där samt hur intra-aktionen mellan olika aktörer främjar barns agens och estetiska processer. Studiens metod bygger på en visuell etnografisk undersökning, där empirin består av fotografiskt material som samlats in från ateljéer. LÄS MER
4. Intra-units cost charging practices across countries, challenges faced : Creation of a framework with relevant improvements
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Aim: The research aims at analyzing the intra-units cost charging across different countries, projects, and functions in order to establish cost charging transparency, fairness, and accountability. Furthermore, would suggest a framework seeking to ensure a smooth and consistent intra units cost charging across countries, projects and functions of a MNC. LÄS MER
5. Skrivbord eller ritbord? : Om barns intra-aktion med miljön i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Miljön i förskolan ska utifrån Läroplanen för förskolan (SKOLFS 2018:50) inspirera och utmana barn i deras lek, utveckling och lärande. Samtidigt som den kan hamna i bakgrunden i pedagogiska dokumentationer och med detta förblir oreflekterad. Det var något som verkade intressant att undersöka. LÄS MER