Sökning: "intranät vision"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden intranät vision.

  1. 1. Hållbar vision utan hållbar kommunikation? : En kvalitativ intervjustudie som antar ett medarbetarperspektiv och undersöker hur hållbar den strategiska kommunikationen på Naturbruksförvaltningens intranät är.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonna Karlsson; Klara Linderoth; [2023]
    Nyckelord :Sustainable communication; strategic communication; intranet; organization; coworker’s perspective.; Hållbar kommunikation; strategisk kommunikation; intranät; organisation; medarbetarperspektiv;

    Sammanfattning : "Hållbar vision utan hållbar kommunikation?" är en studie med syfte att undersöka hur hållbar den strategiska kommunikationen är utifrån medarbetarnas uppfattningar, engagemang och tillfredsställelse. Studien har valt att fokusera på Naturbruksförvaltningens intranät, eftersom organisationen är geografiskt utspridd och fokuserar på hållbar utveckling. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation av värdegrund : En kvalitativ studie i en privat organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Värderingar; Värdegrund; Vision; Kommunikation; Organisationskultur; Förankringsprocess;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att öka förståelsen för hur kommunikation av värdegrund ser ut i en organisation. Dessutom studerades ledarens betydelse för kommunikationen av värdegrund samt vilken betydelse denne då har för hur medarbetarna uppfattar värdegrunden. LÄS MER

  3. 3. Hur har balanserat styrkort förändrat strategiformuleringen i svenska organisationer? : En studie om hur svenska organisationer arbetar med strategiformulering och strategikartor i relation till balanserat styrkort samt hur detta förändrat deras långsiktiga resultat.

    Kandidat-uppsats, Management & Organisation

    Författare :Marie Miller; Johan Haraldsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Strategiprocessen är en viktig fas för en organisation och är underlag för de strategiska mål, styrmått och handlingsplaner som styr den dagliga verksamheten. För de organisationer som väljer att arbeta med styrkortsmodellen ger den strategiska planen underlag till strategiska mål i strategikartan som i sin tur leder till styrmått i styrkort och vidare till individuella handlingsplaner. LÄS MER

  4. 4. Relationer är skitviktigt : en fallstudie av Karlskoga kommuns internkommunikation med fokus på delaktighet och engagemang

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Frida Bergman; Petra Lundström; [2012]
    Nyckelord :Organizational communication; internal communication; organizational culture; communication channels; participation; commitment; vision; Organisationskommunikation; internkommunikation; organisationskultur; kommunikationskanaler; delaktighet; engagemang; vision;

    Sammanfattning : Inom organisationer arbetar man ofta mot uppsatta mål som kommuniceras i form av visioner. För att förverkliga en organisations vision gäller det att alla inom organisationen arbetar tillsammans för att uppnå målen. LÄS MER

  5. 5. Strategisk styrning av intranät : Centrala val att uppmärksamma

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Carl Braunstein; Emma Forsgren; [2010]
    Nyckelord :intranät; intranätstrategi; diskussionsunderlag; strategiskt arbete; förbättringsarbete; utvecklingspotential;

    Sammanfattning : Having an intranet as a source for information and communication is common in most contemporary organizations. Research shows that the intranet in itself does not have an explicit area of use, and that leaves every organization to make decisions of the associated functionality on their own. LÄS MER