Sökning: "intraorganizational"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet intraorganizational.

  1. 1. Interorganisatorisk och intraorganisatorisk samverkan för klienter med komplexa behov : Kvalitativa intervjuer med socialarbetare om perspektiv på samverkan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Andréa Haglund Josefsson; [2023]
    Nyckelord :Intra-organizational cooperation; inter-organizational cooperation; social workers; social workers; and social services; Intraorganisatorisk samverkan; interorganisatorisk samverkan; socialarbetare; socialsekreterare och socialtjänsten;

    Sammanfattning : Based on an assumption that legal space can contribute to improved collaboration in social work, while at the same time it with its scope for interpretation can create obstacles to collaboration, this study has been made. This qualitative study has been limited to a smaller municipality in southern Sweden, where all interviewees, work at the social services in the adult unit, but in different sections thus problems specialized specializations. LÄS MER

  2. 2. Att vara chef i ideella organisationer : En kvalitativ studie om ledarskap, makt, värderingar och politisk styrning

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Marie Antman; [2021]
    Nyckelord :Ideella organisationer; ledarskap;

    Sammanfattning : Den här studien har titeln: Att vara chef i ideella organisationer. Det är en kvalitativ studie som rör ledares uppgifter i organisationer som präglas av värderingar, makt och politiskstyrning. Studien är gjord av mig, Marie Antman, som examenarbete på Högskolan Väst inom ramen för kursen Magisterprogram i ledarskap vårterminen 2021. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationskanaler inom produktutvecklingsprocessen : före och under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Kasper Erlandsson; Eric Seing; [2021]
    Nyckelord :Product development process; communication; communication channels; interorganizational; intraorganizational; COVID-19; informal communication; innovation; Produktutvecklingsprocessen; kommunikation; kommunikationskanaler; interorganisatoriskt; intraorganisatoriskt; covid-19; informell kommunikation; innovation;

    Sammanfattning : Välfungerande kommunikation är något otroligt viktigt för företag och särskilt inom produktutvecklingsprojekt. Historiskt sett har mycket av kommunikationen varit uppbyggd kring fysisk närhet, även om det förändrats något på senaste tiden i samband med globalisering och digitalisering där företag använt sig mer av kommunikation på distans. LÄS MER

  4. 4. A more sustainable society through stakeholder salience: Furthering stakeholder theory by exploring identification and prioritization processes with a focus on intraorganizational perceptions in an SME

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ian Yacobucci; Niclas Jonsson; [2019]
    Nyckelord :stakeholder salience; stakeholder identification; stakeholder prioritization; stakeholder theory; SMEs; Intraorganizational Perceptions; Sustainable Development;

    Sammanfattning : Stakeholder salience has emerged from the ambiguity of stakeholder theory and is intended to better describe the aspects of identification and prioritization of stakeholders. Despite the fact that 95% of businesses worldwide are SMEs and comprise 99. LÄS MER

  5. 5. An Intraorganizational Perspective of Sales Teams : A case study of the design and processes of a sales team in the cloud software industry.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Gaddefors; Shahira Hashem; [2019]
    Nyckelord :Intraorganizational sales team; team design; team processes; formalization; heterogeneity; communication; proactiveness; alignment of goals; customer relationship;

    Sammanfattning : The shift towards relationship marketing entails an increased attention directed to buildingcollaborative relationships in the business-to-business market. This has further contributed tothe current interest in the intraorganizational setting in the area of sales and key accountmanagement, and more specifically the notion of sales teams. LÄS MER