Sökning: "intressentanalys CSR"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden intressentanalys CSR.
1. En modell för hållbara inköp : Hur bör inköpare granska sina leverantörer för att nå de globala målen?
Magister-uppsats, Uppsala universitet/EtikSammanfattning : The purpose of this essay was to lay the foundations for a model in the form of a question battery that can help buyers compare the sustainability responsibilities of different suppliers, so that the buyer can choose the supplier that contributes most to the Sustainable Development Goals (SDG). The model is designed as a question battery to enable the buyer to ask more comprehensive questions to the various suppliers regarding social, ecological and economic sustainability than they do today. LÄS MER
2. Hur bör näringslivet förhålla sig till de globala målen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : För att klara av att nå de globala målen till 2030 kommer det verkligen krävas en enorm ansträngning, en förändring av världen och av vår världsbild, där näringslivet har ett stort ansvar och en stor roll att spela, skriver Lise Kingo, verkställande direktör på FN:s Global Compact.[1] Vi kan inte blunda för verkligheten då vår planet är under stort tryck, mänskligheten utövar negativa förändringar i den globala miljön som resulterar i klimatförändringar, skogsskövling, brist på mångfald, försurning av haven, jorderosion och föroreningar. LÄS MER
3. CSR från teori till praktik : En branschöverskridande komparativ analys av fyra svenska företa
Master-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) innebär att företagen har ett ansvar för den påverkan dess verksamhet har på samhället. Ansvaret består i att identifiera problemområden och frågor som berör företagets intressenter, d.v.s. LÄS MER
4. Legitimacy perspective in sustainability reporting of the Swedish property and construction market
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : The purpose of this thesis is to study the legitimacy perspective in sustainability reporting in the given context, and to find out whether Swedish construction companies define and value their legitimacy. In the thesis we have performed a qualitative study using the inductive method; in the research we have used hermeneutics as our starting point and constructionism as the research strategy. LÄS MER