Sökning: "intressentinvolvering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet intressentinvolvering.

  1. 1. Att sätta en agenda : En studie av lokal implementering av Agenda 2030 i Älmhults kommun

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Johanna Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Agenda 2030; Global Goals; Sustainable development; Sustainability in municipalities; Control systems; Systematic sustainability work; Älmhult municipality; Agenda 2030; Globala målen; Hållbar utveckling; Hållbarhet i kommuner; Styrsystem; Systematiskt hållbarhetsarbete; Älmhults kommun;

    Sammanfattning : Resolutionen Transforming our World: the 2030 Agenda for Sustainable Development, eller Agenda 2030 som den kallas, antogs av FN i september 2015. Då skrev samtliga 193 medlemsstater under deklarationen och de tillhörande 17 Globala målen. LÄS MER

  2. 2. Slum Upgrading and Community Participation - A case study on slum upgrading in Kibera

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Magnus Flinck; [2017]
    Nyckelord :Stakeholder management; stakeholder analysis; community participation; Slum upgrading; Slums; Kibera; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Construction projects will affect numerous actors with various interests, needs and demands. Different project will affect different actors where their specific interests will vary depending on project type but also throughout the projects execution. These actors are today referred to as a project’s stakeholders. LÄS MER

  3. 3. Ägareffekter på CSR-Strategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Andersson; Karl Hansson; Robert Söderholm; [2016]
    Nyckelord :Ägartyp; CSR; Hållbarhet; Apotek; CSR-strategier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar öka förståelsen kring hur olika ägartyper påverkar ett företags CSR-strategi genom att utföra en fallstudie på den svenska apoteksbranschen. Detta innefattar företagens prioritering och involvering av sina intressenter samt hur de kommunicerar sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Matstaden Helsingborg - En kvalitativ studie om intressentinvolvering i platsvarumärkesutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emelie Christensen; Sara Fallenius; Madeleine Rodås; [2015]
    Nyckelord :Platsvarumärken; platsvarumärkning; kommunikation; strategisk kommunikation; värdeskapande; intressenter; intressentinvolvering; place brands; place branding; communication; strategic communication; value co-creation; stakeholders; stakeholder involvement; Helsingborg; Sveriges matstad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till ny kunskap samt en djupare förståelse för intressentinvolvering i platsvarumärkesutvecklande och på vilket sätt detta kan vara värdeskapande för ett platsvarumärke som helhet. Detta genom att undersöka hur Helsingborgs stad arbetar med att involvera sina intressenter i sitt platsvaru-märkesarbete, genom projektet Sveriges matstad, och hur denna involvering upp-levs vara värdefull för staden samt dess intressenter. LÄS MER

  5. 5. Glasyren på tårtan. Företagsfilantropi i ett strategiskt kommunikationsperspektiv.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Åsa-Maria Petersson; Aud Johanne Bengtsson; [2010]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; filantropi; företagsfilantropi; corporate social responsibility csr ; välgörenhet; socialt ansvarstagande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Socialt ansvarstagande är marknadsekonomins reaktion mot allmänhetens misstro till storföretagen. Företagsskandaler, intensifierad mediebevakning samt ett samhälle som ställer allt högre krav på företagens ansvarstagande är masteruppsatsens bakgrund. LÄS MER