Sökning: "intressentmodellen kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden intressentmodellen kommunikation.

  1. 1. Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Majken Lindgren; Victoria Morrison; [2021-12-02]
    Nyckelord :Modebranschen; Corporate Social Responsibility; Aktiviteter; Praktisera; Employer Branding; Intressentmodellen; Etik; Kommunikation;

    Sammanfattning : På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som saknar tydliga riktlinjer, vilket skapat skillnader i hur CSR praktiseras inom företag. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Value Creation for Stakeholders During a Projects Life Cycle : A Structured Visual Tool for Communication and Collaborative Decision-Making

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Rami Ben Youssef; Samuel Myhrer; [2021]
    Nyckelord :stakeholder expectations; stakeholder involvement; stakeholder theory; stakeholder value creation; joint purpose; informed decision-making; communication; canvas; intressentförväntningar; intressentengagemang; intressentteori; värdeskapande för intressenter; gemensamt syfte; informerat beslutsfattande; kommunikation; canvas;

    Sammanfattning : The importance of sustainable development within the construction industry and its environmental and social impacts as well as economic significance has become more apparent over recent years. A key factor perceived as contributing to an organization’s business success is the integration of environmental, social, and economic issues into decision-making processes. LÄS MER

  3. 3. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Jönsson S; Philip Essfors; Zinar Omar; [2019]
    Nyckelord :The City Brand Hexagon; The Corporate Branding Tool Kit; Place brand; Place branding; Stakeholder theory.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER

  4. 4. "Goodness is the only investment that never fails" : En studie om hur Volvo Cars kommunicerar CSR på sin webbplats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Manne Hultén; Lukas Rommel Benedikt; [2018]
    Nyckelord :CSR; Volvo Cars; landing page; sustainability report; content analysis; communication; CSR; Volvo Cars; landningssida; hållbarhetsrapport; innehållsanalys; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag implementerar allt fler företag CSR-strategier i sina verksamheter. Trots att många konsumenter tycker att det är viktigt att företag engagerar sig i hållbarhetsfrågor är det ändå inte speciellt många som är medvetna om vilka som engagerar sig och hur de engagerar sig. LÄS MER

  5. 5. Riskhanteringsprocessen i praktiken : En kvalitativ fallstudie på energiföretagen E.ON

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Thomasson; Evanja Flod; [2018]
    Nyckelord :Risk; the risk management process; business activities benefiting the society; internal communication; control in organizations; the stakeholders theory.; Risk; riskhanteringsprocess; samhällsviktig verksamhet; intern kommunikation; styrning i organisationer; intressentmodellen.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Riskhanteringsprocessen utformas på olika sätt i olika företag och den behöver anpassas till både interna och externa förändringar eftersom företag verkar i olika miljöer och utsätts därmed för olika sorters risk. Förutom detta blir även riskhanteringsprocessen en särskilt betydelsefull process för företag som bedriver samhällsviktiga verksamheter eftersom de är av yttersta vikt för samhällets funktion. LÄS MER