Sökning: "intressentmodellen kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden intressentmodellen kommunikation.
1. Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som saknar tydliga riktlinjer, vilket skapat skillnader i hur CSR praktiseras inom företag. LÄS MER
2. Sustainable Value Creation for Stakeholders During a Projects Life Cycle : A Structured Visual Tool for Communication and Collaborative Decision-Making
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The importance of sustainable development within the construction industry and its environmental and social impacts as well as economic significance has become more apparent over recent years. A key factor perceived as contributing to an organization’s business success is the integration of environmental, social, and economic issues into decision-making processes. LÄS MER
3. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER
4. "Goodness is the only investment that never fails" : En studie om hur Volvo Cars kommunicerar CSR på sin webbplats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Idag implementerar allt fler företag CSR-strategier i sina verksamheter. Trots att många konsumenter tycker att det är viktigt att företag engagerar sig i hållbarhetsfrågor är det ändå inte speciellt många som är medvetna om vilka som engagerar sig och hur de engagerar sig. LÄS MER
5. Riskhanteringsprocessen i praktiken : En kvalitativ fallstudie på energiföretagen E.ON
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Riskhanteringsprocessen utformas på olika sätt i olika företag och den behöver anpassas till både interna och externa förändringar eftersom företag verkar i olika miljöer och utsätts därmed för olika sorters risk. Förutom detta blir även riskhanteringsprocessen en särskilt betydelsefull process för företag som bedriver samhällsviktiga verksamheter eftersom de är av yttersta vikt för samhällets funktion. LÄS MER