Sökning: "intressentmodellen kunder"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden intressentmodellen kunder.
6. Basel III : En studie om hur banker och dess kunder påverkas avdet nya regelverket
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I ett försök att förhindra framtida bankkriser och göra banker stabilare mot svängningar i ekonomin upprättade Baselkommittén 1993 ett regelverk som kom att benämnas Basel-1. Bankerna skulle bli stabilare genom att stärka kapitaltäckningsreglerna. Dessa regler lyckades inte uppnå sitt syfte och regelverket ansågs otillräckligt. LÄS MER
7. Svinnet som försvann - en fallstudie av CSR på ICA Malmborgs Tuna
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att beskriva och analysera hur ICA Tuna i Lund aktivt arbetar med att reducera matsvinn genom projektet Resurskocken. Genom en fallstudie av Resurskocken vill vi visa hur denna livsmedelsbutik på ett konkret sätt realiserar företagsansvar, CSR, och förenar det med lönsamhet. LÄS MER
8. CSR : Mycket snack, liten verkstad?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Inledning: CSR står för Corporate Social Responsibility och innebär företagens ansvarstagande i samhället med hänsyn till sociala, etiska och miljömässiga aspekter. CSR- arbete innefattar ansvar gentemot ägare, anställda, kunder, långivare, myndigheter och övriga intressenter samt ett ansvar och engagemang i samhället och världen utanför företaget. LÄS MER
9. Vilka är hållbarhetsredovisningens viktigaste intressenter
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Socialt ansvar, etik och miljöansvar är något som dagens företag fokuserar mer och mer på. Företagens intressenter ställer även större krav på utvidgad information från företagen. Företagen har därför börjat presentera hållbarhetsredovisningar. LÄS MER
10. Är man stor och stark måste man ta ansvar : en studie över utvecklingen av CSR-information i årsredovisningar
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi ämnar undersöka hur informationen om CSR i årsredovisningar har förändrats sedan 1995. Syftet är att se hur informationen har utvecklats över tid, vilka nyanser som har funnits samt vilka intressenters informationskrav som har tillgodosetts. Studien omfattar en innehållsanalys av årsredovisningar. LÄS MER