Sökning: "introductory programmes"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden introductory programmes.

  1. 1. Teachers’ experiences of formative assessment in Swedish introductory programmesM

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anders Wåke; [2023]
    Nyckelord :formative assessment; teachers’ experience; teachers’ beliefs; introductory programmes; motivation; formativ bedömning; lärares erfarenheter; lärares beliefs; introduktionsprogram; motivation;

    Sammanfattning : The policy and mission of the Swedish upper secondary school highlight the importance of developing students’ learning. Formative assessment is commonly used for this purpose. However, a prerequisite for formative assessment is a consensus between the student and the teacher. LÄS MER

  2. 2. Development Barriers for Stateless Refugees in Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen; Lunds universitet/Graduate School; Lunds universitet/Master of Science in Development Studies

    Författare :Mabila Mursalova; [2021]
    Nyckelord :stateless; freedoms; barriers; development; capabilities approach; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study discusses the barriers of stateless refugees in Sweden to provide their material living conditions as a part of their well-being. This qualitative research considers the agency of the studied people by identifying the limitations to their development. LÄS MER

  3. 3. Förmågor för ett aktivt medborgarskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Olof Kjölstad; Stephanie Lund; [2020]
    Nyckelord :Samhällskunskap; Aktivt medborgarskap; Medborgarbildning; Förmågor;

    Sammanfattning : This study examines how skills and abilities regarding active citizenship are forwarded through the Swedish upper-secondary level curriculum in general and the syllabus for “samhällskunskap” in particular. For the latter, focus is primarily on the course “samhällskunskap 1b” – an introductory course, usually a year long and mandatory for all pupils on programmes aimed towards further university studies. LÄS MER

  4. 4. Varierande hinder och svårfångade möjligheter för språkintroduktionselever : En vansklig resa i tiden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Sjödin; [2019]
    Nyckelord :academic; language; socio-cultural; mathematics; shortcomings; obstacles; progress; factors; språkintroduktion; sociokulturell; matematik; motivation; kartläggning; hinder; flerspråkig; framgångsfaktor;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utgår från ämnet matematik och bygger på intervjuer av språkintroduktionselever, möten och diskussioner med lärare samt resultat från ett delprov i matematik. Resultaten har tagits fram genom en bred, induktiv tematisk analys och beskriver elevuppfattningar kring hinder och möjligheter som de upplevt i undervisning före ankomst till Sverige respektive inom språkintroduktionsundervisning i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Vi som undervisar : En normkritisk undersökning av lärarhandledningar i sexualitet och samlevnad, för undervisning i språkintroduktionsklasser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Guy; [2016]
    Nyckelord :Sexuality education; personal relationships; norms; normativity; teacher’s guide; circumcision; genital mutilation; values; curriculum; user text-analysis; introductory language program; swedish tuition for immigrants; SRHR; further training for teachers; sexualkunskap; sexualitet och samlevnad; normer; normkritik; lärarhandledning; omskärelse; könsstympning; värdegrund; läroplan; brukstextanalys; språkintroduktion; sfi; SRHR; lärarfortbildning;

    Sammanfattning : This essay deals with teachers’ guides on teaching about sexuality and personal relationships, in particular guides focusing on introductory programmes in languages in upper secondary school and teaching adult immigrants Swedish. The aim is to investigate how the teachers’ guides function as further training for teachers. LÄS MER