Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Introduktion av nyanställda vikarier på särskilda boenden : En kvalitativ studie av covid-19-pandemins påverkan på introduktionen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Arbetsplatsintroduktionen syftar till att introducera arbetsplatsen för den nyanställde och informera om exempelvis rutiner och arbetsuppgifter. Genom att använda en genomarbetad och rutinmässig introduktion kan man bidra till en ökad känsla av trygghet och förståelse hos den nya medarbetaren. LÄS MER
2. Pedagogisk kartläggning av introduktionsutbildning för nyanställda operatörer : Analys av kunskapsnivå inom kemi i produktutbildning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Företag med en omfattande produktionshastighet ställer krav på en viss kvalitet på sin produkt, särskilt inom läkemedelsindustrin. Misstag kan leda till att en hel sats går till spillo och sannolikheten för misstag påverkas av de anställdas kompetens. LÄS MER
3. Kvalitetssäkrad kompetensöverföring till nyanställda : Ett förbättringsarbete kring introduktion och upplärning i tillverkande industri
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to examine how a constructive introduction and training can be executed for new employees. Based on the purpose there has been two research questions formulated. LÄS MER
4. Nyanställd på distans : Introduktion i en kunskapsorganisation med begränsad tillgång till fysiska möten.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Föreliggande uppsats undersöker hur introduktionen av nyanställda, som under pågående Covid-19-pandemi till stor del genomförs på distans, påverkas vad det gäller utformning och kvalitet, samt hur den upplevs av den nyanställde. Studien är en kvalitativ intervjustudie med induktiv ansats. LÄS MER
5. Den goda eller ojämlika introduktionen? : En studie om fyra förskolechefers syn på nyexaminerade förskollärares introduktionsperiod
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att synliggöra förskolechefers beskrivningar av nyexaminerade nyanställda förskollärares introduktionsperiod. Detta ville vi göra i relation till förskolans kvalitet som vi anser kan kopplas samman med introduktionsperioden som alla nyanställda förskollärare generellt har rätt till. LÄS MER