Sökning: "inverted classroom"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden inverted classroom.
1. Technology Integration and Higher Education : Comparing Brazilian in-service teachers’ perspectives about the use of technological resources before and during the pandemic
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Recent research has persistently emphasized that education is broken and that the solutions lie with technological resources in educational institutions and teaching methods (Teräs et al., 2020), which has generated a techno-solutionism approach of Edtech companies (Mirrlees & Alvi, 2019). LÄS MER
2. VAD HÄNDER EFTER EN FLIPP? En studie av interaktion i det flippade klassrummet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : The main role the flip appears to be to provide prior understanding of the lesson content and to free up time in the classroom for interaction. In both of these cases it is necessary to have the flip outside of lesson time... LÄS MER
3. Flipped Classroom : A Literature Review on the Benefits and Drawbacks of theReversed Classroom
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : Technology has become an integral part in the realm of education. The flipped classroom is a recent teaching method where students can watch instructional online videos outside the classroom that actively engage them in their learning process. LÄS MER
4. Vi är med eleverna hemma : En studie av lärares erfarenheter av Flippad undervisning
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Övrig skolnära forskningSammanfattning : Den här studien undersöker lärares erfarenheter av Flippad undervisning (Flipped Classroom). I den här studien har två forskningsfrågor ställts till ämneslärare i grund- och gymnasieskolan: Vad karaktäriserar Flippad undervisning? samt Vad är syftet med Flippad undervisning?. LÄS MER
5. Inlärning i ett flipped classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur undervisningsmodellen flipped classroom påverkar elevers inlärning inom matematik. Intervjuer med fem matematiklärare och fyra elever ligger till grund för att undersöka detta. LÄS MER