Sökning: "investering teori och praktik"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden investering teori och praktik.
1. Lean automation med fokus på kollaborativa robotar : En studie på kollaborativa robotar i den svenska fordonsindustrin ur ett resurseffektivt perspektiv
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I flera decennier har företag inom fordonsbranschen arbetat ihärdigt med att öka sin konkurrenskraft genom att automatisera produktionen. En frekvent använd strategi för att öka automationsgraden är att implementera traditionella industrirobotar. LÄS MER
2. Nyttorealisering i svenska kommuner: Gapet mellan teori och praktik - en fallstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Digitalisering är den mest samhällsomvälvande processen sedan industrialiseringen. Misslyckade it-investeringar präglar alla delar av vårt samhälle. Att utnyttja värdet av en it- investering är avgörande för att uppnå en effektiv digital transformation, särskilt inom den offentliga sektorn. LÄS MER
3. Sandviks potential för hållbar utveckling inom produktionen : En fallstudie om framtida utvecklingsmöjligheter gällande investeringsmöjligheter, certifieringsprocesser och målsättningar
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Syftet med projektet är att undersöka möjligheterna för Sandvik Materials Technology att utveckla arbetet med hållbarheten inom affärsområdets produktion. På grund av företagets storlek och globala utsträckning har företaget ett stort ansvar för att värna om miljön. LÄS MER
4. Investering i vindkraft : Teori möter praktik
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att följa ett investeringsprojekt i ett företag och sätta det i relation till teorin om investering. Författarna vill försöka utreda huruvida det förekommer skillnader i hur det går till i praktiken jämfört med teorin om hur företag skall eller bör gå till väga i en investeringsprocess. LÄS MER
5. Nyckeln till framgång med implementeringen av CRM
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Allt fler företag har börjat inse att marknadsföringens viktigaste syfte inte enbart är att få igenom enskilda affärstransaktioner utan även att skapa en stark lojalitet hos sina kunder och därmed erhålla långsiktiga affärsrelationer. Det förhållningssätt som har till syfte att stärka ett företags kundrelationer med stöd av IT kallas idag vanligtvis för Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER