Sökning: "iphone marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden iphone marknadsföring.

  1. 1. ”That’s what’s going to keep Apple, Apple, as if we keep us, us.” - En diskursanalys av Apples framställning av produkten iPhone

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Nils Larsson; [2018]
    Nyckelord :iPhone; materialism; konsumentbeteende; retorik; marknadsföring; varufetischism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar titta närmare på den diskurs som karaktäriserar retoriken från Apple Incorporation i de sammanhang där företaget introducerar nya modeller av iPhones. Sju olika officiella iPhone-presentationer av Apple, från den första iPhone någonsin 2007 till den senaste lanseringen av iPhone X 2017, har analyserats i termer av vilken typ av språk, argument och retoriska verktyg som används för att appellera till sina potentiella kunder. LÄS MER

  2. 2. Mobile marketing strategy development in China, Japan and South Korea : An Apple App Store example

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Dinara Minakhmetova; Anastasia Savchenko; [2015]
    Nyckelord :Strategy; Mobile marketing; Marketing Strategy; Digital marketing strategy; Mobile software development companies; China; Japan; South Korea; Emerging markets; marketing mix;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis is to test an individual influence of separate factors on a mobile software development company’s position in a rating of Top Grossing applications in Asian countries, explain how these factors could be interpreted from a modified 4P framework perspective and understand how a mobile developer can adjust its strategy based on the identified factors. The research is based on a ranking data of 90 finance management applications for iPhone on the App Store of China, South Korea and Japan. LÄS MER

  3. 3. Konsumentens attityd till innovationer : En studie om fingeravtrycksläsare i mobiltelefoner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Haglund; Mattias Turunen; [2014]
    Nyckelord :self-service technology; acceptance model; diffusion of innovations; biometry; smartphones; innovationer; konsument attityd; fingeravtrycksläsare; biometri; innovationsspridning; fingeravtryck; mobiltelefoner;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om konsumenters adoption av fingeravtrycksläsare i mobiltelefoner. Att implementera fingeravtryck som en verifieringsmetod har blivit allt vanligare i mobiltelefoner. Under 2013 lanserades iPhone 5S med fingeravtrycksläsare. LÄS MER

  4. 4. E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Daniela Bolmsjö; Cajsa Dahlberg; [2013]
    Nyckelord :campaign; framing effects; e-store; regulatory orientation focus fit; consumer behavior;

    Sammanfattning : Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and e-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. LÄS MER

  5. 5. En retorikanalys av Steve Jobs presentation den7 juni 2010 på WWDC (Worldwide Developers Conference)

    L2-uppsats, Lunds universitet/Retorik

    Författare :Jonas Levin; [2011]
    Nyckelord :berättarteknik; retorik; presentationsteknik; presentationer; muntlig kommunikation; kroppsspråket; publiken; marknadsföring; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Apples vd Steve Jobs popularitet verkar bara öka och hans presentationer av företagets produkter hyllas av många. Den här uppsatsen analyserar presentationen den 7 juni 2010 då Jobs presenterade telefonen Iphone 4 på WWDC konferensen i San Fransisco. LÄS MER