Sökning: "ishockey förening"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden ishockey förening.

  1. 1. I spåren av svensk ishockeys professionalisering : En kvalitativ studie om juniortränares vardag på elitjuniornivå.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Jonathan Karlsson Rosengren; Jesper Forslund; [2023]
    Nyckelord :Professionalisering; coaching; arbetsmiljö; tränaryrke; elitidrott; ishockey.;

    Sammanfattning : Coacher på juniornivå arbetar idag inom en miljö där det balanseras mellan ungdomsidrott och senioridrott. Det finns förväntningar från olika intressenter som vill ha sin bit av kakan samtidigt som man måste prestera i en resultatfokuserad bransch. LÄS MER

  2. 2. Matchen mellan fotboll och ishockey : En kvalitativ studie av varför fotboll och ishockey inte kan korrelera med varandra i samma stad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Abelsted Anton; Nilsson Adam; [2023]
    Nyckelord :sponsring; eventskapande; medialisering; supporterskap; rivalitet; idrottsförening; varumärke.;

    Sammanfattning : Studien behandlar frågan, varför inte fotboll och ishockey, i samma stad och förening, kan korrelera med varandra samtidigt? Frågan täcker en bred trend som syns i flera städer och föreningen i Sverige, AIK, Djurgårdens IF, Växjö Lakers HC och Östers IF, HV71 och Jönköping Södra IF, för att nämna några. Genom kvalitativa intervjuer på relevanta person inom ett av dessa fallen, AIK, har faktorer kring trenden kunnat identifieras. LÄS MER

  3. 3. Faktorer för sponsring av damidrott : En kvalitativ studie om LIF-Dam

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jacob Palmborg; Daniel Ljung; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; motivation; women’s sports; marketing; sponsorship decisions; Sponsring; motivation; damidrott; marknadsföring; sponsringsbeslut;

    Sammanfattning : Bakgrund: All professionell idrott är mer eller mindre beroende av sponsorer för att kunna bedriva en bra verksamhet. Problematiken ligger i att herridrotten får en betydligt större del av den totala sponsringssumman. Sponsring inom damidrott är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  4. 4. Olika vägar till lyckade marknadsavdelningar : En kvalitativ studie av SHL-klubbarna VäxjöLakers, Rögle BK och Örebro HK

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Jesper Ekelund; David Andersson; [2021]
    Nyckelord :Partnerskap; relationer; företagsintäkter; marknadsavdelning; professionalisering; kommersialisering; varumärke; elitidrott;

    Sammanfattning : Företagsintäkter och långvariga relationer är idag en viktig del för elitföreningar inom svensk ishockey. Svenska ishockeyföreningar ligger i framkant med hur det kommersiella arbetet hanteras och dess vikt av att ständigt stärka och utveckla sina varumärke. LÄS MER

  5. 5. Från dröm till verklighet : En kvantitativ studie kring en ishockeyspelares chanser att nå elitnivå

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Viktor Bergman; [2020]
    Nyckelord :Club; Environment; Ice Hockey; Relative Age Effect; Selection; TV-pucken; Ishockey; Förening; Miljö; Relative Age Effect; Selektering; TV-pucken;

    Sammanfattning : Ice hockey is one of the most popular sports in Sweden. Despite its small population, Sweden is one of the most successful ice hockey nations in the world. LÄS MER