Sökning: "it games"

Visar resultat 1 - 5 av 1999 uppsatser innehållade orden it games.

  1. 1. Repurposing cultural heritage: Design proposal for the Olympic Rowing stadium in Helsinki

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Jenna Hukkinen; [2024]
    Nyckelord :Adaptive reuse; Architecture; Transformation; Adaptive transformation; Adaptive strategies; Cultural heritage; Architectural heritage; Cultural property; Historic preservation; Sustainable development; Building conservation; Revitalization; Economic revitalization; Value assessment; Swimming pool; Simhall; Public architecture; Bath; Arkitektur; Adaptiv transformation; Kulturarv; Historiskt bevarande; Hållbar utveckling; Byggnadsvård; Värdebedömning; Olympic games; Olympiska spelen; Functionalism; Funktionalism; Modernism; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : A network of functionalist buildings and stadiums was originally designed for the 1940 Olympic games in Helsinki. Among these structures was the Rowing Stadium, which hosted the kayaking competition in 1952 after the games were postponed due to World War II. (Malmberg et al. LÄS MER

  2. 2. Muren mellan skolan och fritidens engelska : Hur inkluderas extramural engelska i skolans engelskundervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Fatlind Berisha; [2024]
    Nyckelord :Extramural engelska; engelskundervisning; fritidsengelska och undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : This study explores the integration of extramural English in school teaching of English and use among students outside the classroom. With the growing exposure to English through digital media, a new concept of "prosumer" is being created, a role that students increasingly fulfill where they are active both as consumers and producers. LÄS MER

  3. 3. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Amnesia: The Bunker; video game; narratology; ludology; game theory; interactivity; story.; Amnesia: The Bunker; elektroniska spel; narratologi; ludologi; spelteori; interaktivitet; berättelse.;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER

  4. 4. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER

  5. 5. Spel och riskhantering – Utbildning, forskning och användning inom räddningstjänst

    Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Markus Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Serious games; Spel; Träning; Övning; Färdigheter; Förmågor; Riskhantering; Räddningstjänst; Utbildning; Science General;

    Sammanfattning : The way education and learning are structured is constantly evolving. Today, education is taking on a more digital approach, with books, paper, and pen being phased out. This is largely due to technological advancements, which open up new ways of thinking about how education can be delivered. LÄS MER