Sökning: "it games"

Visar resultat 11 - 15 av 1999 uppsatser innehållade orden it games.

  1. 11. Dungeons without Dragons : Using Tabletop Roleplaying Games for Public Archaeology

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Arkeologi

    Författare :Jess Thompson Spence; [2024]
    Nyckelord :Public Archaeology; Heritage; RPG; TTRPGs; Game Studies; Videogames; Virtual Worlds; Arkeologi; Kulturarv; Archaeogaming; ROG; Rollspel; Spel studier; Dataspel; Virtuella världar;

    Sammanfattning : Among the many shifts within public archaeology and heritage during recent years is an endeavour to find new methods of engagement which has been broadly undertaken within the field. This thesis suggests one such method could be found in the use of Tabletop Roleplaying Games (TTRPGs). LÄS MER

  2. 12. Barns fysiska aktiviteter på förskolegården : En kvalitativ studie om barns fysiska möjligheter och begränsningar på förskolegården.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emelie Tegsell; Sofie Svanberg; [2024]
    Nyckelord :Childhood sociology; Children s perspective; Rules; Physical activity; Preschool yard; Barndomssociologi; Barns perspektiv; Regler; Fysisk aktivitet; Förskolegården;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med kunskap om barns fysiska aktiviteter på förskolegården genom ett närmande av barns perspektiv. Studien är kvalitativ och förhåller sig till ett barndomssociologiskt perspektiv, vilket bland annat innebär att vi har forskat med barnen och inte om dem. LÄS MER

  3. 13. Från kontroller till kunskap : En översikt av forskningen kring användningen av spelifiering inom historieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Iris Vollmer Jantsky; [2024]
    Nyckelord :education; game-based learning; gamification; gaming; historical gaming history education;

    Sammanfattning : Young people in Sweden today spend a significant amount of time in front of computers playing games, and gaming has gained a negative reputation both in the public domain as well as within the field of education. The aim of this overview is to see whether gamification, the use of video games or parts of video games, can be a valuable tool for educators to increase student motivation, engagement and knowledge of history. LÄS MER

  4. 14. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Gren; Denny Lindberg; [2024]
    Nyckelord :Facial Puppetry; Face Tracking; Real-time Rendering; Motion Capture; Computer Vision; 3D Modeling; Virtual Avatars; Augmented Reality; Machine Learning; Game Development;

    Sammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER

  5. 15. How distributional equity affects evolutionarily sustainable landscape management

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Malin Johansson; [2023-12-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the human population rapidly grows, ensuring food availability for everyone will require substantial agricultural intensification in a sustainable manner. This must however be achieved without negatively impacting ecosystems or stakeholders' (e.g. farmers) livelihoods. LÄS MER