Sökning: "it helpdesk"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden it helpdesk.

  1. 1. Måste vi använda det här? : Acceptans av obligatorisk digitalisering inom den offentliga sektorn

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emma Östberg; [2023]
    Nyckelord :acceptance; mandatory use; digitalisation; public sector; UTAUT; acceptans; obligatoriskt användande; digitalisering; offentlig sektor; UTAUT;

    Sammanfattning :  A rapidly growing number of employees within the public sector are subject to mandatory digitalisation where they are expected to accept and adopt new technological solutions.This thesis uses a qualitative approach to examine which factors influence the acceptance of new mandatory technology with employees in the public sector. LÄS MER

  2. 2. Systemutbildning ur användarnas synvinkel - En fallstudie om användarutbildning vid ett företag

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sonny Johannesson; Ronnie Svensson; [2015]
    Nyckelord :Systemutbildning; användarutbildning; användare; end-user; training;

    Sammanfattning : Användarutbildning är en viktig del för i stort sett alla företag som använder någon formav informationssystem. Även om man oftast inser hur viktigt det är med denna utbildningär den ofta lågt prioriterad med för liten budget.Detta arbete är en fallstudie som görs på ett företag som medverkar anonymt. LÄS MER

  3. 3. Decision making for IT service selection in Swedish SMEs : A study with focus on Swedish Small and Medium Sized Enterprises

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Informatik

    Författare :Amir Hossein Banuazizi Fard; [2014]
    Nyckelord :Decision Making; IT service selection; Choice; Alternative; Attribute; Heuristics;

    Sammanfattning : Problem There is a lack of knowledge about how Swedish SMEs make decisions on IT service selection. There is also lack of information about the attributes of IT service providers that are most important to Swedish SMEs. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mattias Hallin; [2013-09-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid en IT-outsourcing finns det många faktorer som påverkar hur effektivitet och kvalitet utvecklas i den outsourcade verksamheten. Uppsatsens syfte är att identifiera dessa faktorer genom en fallstudie inom ett globalt företag som är missnöjd med effektiviteten och kvaliteten i sin outsourcade helpdesk verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Faktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Mattias Hallin; [2013-09-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid en IT-outsourcing finns det många faktorer som påverkar hur effektivitet och kvalitet utvecklas i den outsourcade verksamheten. Uppsatsens syfte är att identifiera dessa faktorer genom en fallstudie inom ett globalt företag som är missnöjd med effektiviteten och kvaliteten i sin outsourcade helpdesk verksamhet. LÄS MER