Sökning: "it leverantör"
Visar resultat 1 - 5 av 404 uppsatser innehållade orden it leverantör.
1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER
2. Logistikoptimering med 3PL-Integration
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER
3. Product development of hand-held scooping utensil for the pharmaceutical industry
Master-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Musculoskeletal disorders (MSDs) are one of the most common groups of work-related illnesses. At PET Dispensing, AstraZeneca Södertälje, several MSDs had been linked to a specific scooping utensil made of stainless steel. LÄS MER
4. Digitala tvillingars användning vid beslutsfattning i bygg- och fastighetsbranchen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen präglas av långsam digitaliserings takt där bristande dokumentation förekommer och i vissa fall försvårar beslutsfattningsmoment. Digitala tvillingar är kända för att effektivisera fastighetsförvaltning och bidra till bättre beslutsfattning. LÄS MER
5. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER