Sökning: "it-produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet it-produkt.

  1. 1. Prototypgenererade personas - för vidareutveckling av IT produkt.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Emil Ganibegovic; Aram Tadevosyan; [2021]
    Nyckelord :Interaction design; user-centered; usability; user experience; persona; usability evaluation; HiFi; prototypes.; Interaktionsdesign; användarcentrerad; användbarhet; användarupplevelse; persona; användbarhetsutvärdering; HiFi; prototyper.;

    Sammanfattning : Prototyper inom interaktionsdesign används för att implementera idéer till praktiska digitala lösningar och är byggda för att testa en designlösning och för att erhålla respons av lösningen. En prototyp kan gälla hela produkten eller en avgränsad del av denna och kan även gestalta den tänkta produktens roll. LÄS MER

  2. 2. Evaluation of alternative, sustainable polymer materials in regard to mechanical properties and sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för analys och syntes

    Författare :Hanna Axelsson; Joaquin Rudervall; [2021]
    Nyckelord :sustainability; polymers; LCA; mechanical properties; testing; biobased; plastic; recycled; polymer technology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : We live in a world where products are consumed at an ever increasing rate, and where responsibility for the waste created is seldom taken. Plastics are in many ways wondrous materials, but they put a big strain on the environment, both in production and as waste. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som påverkar användares attityd : En studie om vilka faktorer som påverkar användarens attityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Göransson; [2019]
    Nyckelord :Attityd; User Experience Design; Inställning; Faktorer;

    Sammanfattning : I det här arbetet har det undersökts vilka faktorer som påverkar användares attityd till att använda nya IT-produkter. Vid användning utav en ny sorts IT-produkt påverkas användarens användning av IT-produkten beroende på ifall användaren har en positiv eller negativ attityd till det. LÄS MER

  4. 4. A COMPARATIVE STUDY OF DEEP-LEARNING APPROACHES FOR ACTIVITY RECOGNITION USING SENSOR DATA IN SMART OFFICE ENVIRONMENTS

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alexander Johansson; Oscar Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Deep learning; Human activity recognition; IoT technology; CNN; RNN; LSTM; DNN; Decision tree; Tensorflow;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att jämföra tre deep learning nätverk med varandra för att ta reda på vilket nätverk som kan producera den högsta uppmätta noggrannheten. Noggrannheten mäts genom att nätverken försöker förutspå antalet personer som vistas i rummet där observation äger rum. LÄS MER

  5. 5. Strategisk verifiering av social IT-produkt : en djupdykning i en blå ocean

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Martin Perman; [2015]
    Nyckelord :Blue Ocean Strategy; strategi; affärsmodell; mjukvara; B2B;

    Sammanfattning : Nystartade mjukvaruföretag som står i begrepp att lansera en B2B-mjukvara på internet har speciella förutsättningar då företagets främsta tillgång – mjukvarukonceptet – lätt kan återskapas av andra aktörer och därmed begränsa möjligheterna till värdeskapande. Konkurrensövertaget är lättförgängligt, vilket kräver ett grundligt strategiskt förarbete. LÄS MER