Sökning: "jämföra kanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden jämföra kanaler.

  1. 1. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Isabell Persson; Ida Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Sociala medier-varumärkesmarknadsföring; B2B-varumärkesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Investigating programming language support for fault-tolerance

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ismail Demirkoparan; [2023]
    Nyckelord :Dataflow; Fault tolerance; Data streaming; Distributed systems; Checkpointing; Logging; Lineage; Lineage stash; Arc-Lang; Apache Flink;

    Sammanfattning : Dataflow systems have become the norm for developing data-intensive computing applications. These systems provide transparent scalability and fault tolerance. For fault tolerance, many dataflow-system adopt a snapshotting approach which persists the state of an operator once it has received a snapshot marker on all its input channels. LÄS MER

  3. 3. Hur digital innehållsmarknadsföring utformas vid marknadstillväxt : En kvalitativ studie om särdrag i digital innehållsmarknadsföring gentemot företag på en växande marknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Fredholm; Lawa Rad; [2022]
    Nyckelord :Digital innehållsmarknadsföring; företag-mot-företag; digitala kanaler; låneförmedling; växande marknad; marknadsutformning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur digital innehållsmarknadsföring utformas på en växande företag-mot-företag marknad i syfte att få en större förståelse för särdrag och utformning i detta specifika sammanhang. Vidare studerades implikationer angående möjligheten att digital innehållsmarknadsföring kan hjälpa företag som riktar sig mot andra företag att växa och ta marknadsandelar. LÄS MER

  4. 4. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicola Fiorello; [2021]
    Nyckelord :Business process management; Cloud deployment; Smart customer interaction.; Distribuzione su cloud; Gestione di processi aziendali; Interazione intelligente con i clienti.; Affärsprocesshantering; molndistribution; smart kundinteraktion.;

    Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER

  5. 5. Den digitala kraften av hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag inom skönhetsbranschen använder digitala kanaler för att positionera sig inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lisa Söderberg; Olsson Vilma; [2021]
    Nyckelord :Hållbarhet; Varumärkespositionering; Digitala kanaler;

    Sammanfattning : Miljöproblematiken har länge varit ett omdiskuterat ämne. Hållbarhet är ett ämne somgrundar sig i de problemen som finns i världen vilket innebär att högre krav ställs påföretagen baserat på kunders krav och efterfrågan. LÄS MER