Sökning: "jämföra reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden jämföra reklam.

  1. 1. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER

  2. 2. Integritet, relevans och hjälpsamhet : Hur ser konsumenters attityder ut avseende individanpassade annonser på nätet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Asta Groth; Sara Boberg; [2022]
    Nyckelord :integritet; relevant och hjälpsamhet;

    Sammanfattning : Problematiken rörande inskränkt integritet är ett väl studerat fenomen inom individanpassadmarknadsföring, men studier om värdet av att annonser är relevanta och hjälpsamma ur ettkonsumentperspektiv är begränsad. Därför är det intressant att jämföra upplevda för- ochnackdelar för att bidra till en större kunskap om värdet med individanpassad reklam ur ettkonsumentperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Säljande ideal : - En feministisk analys av influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; Commercial videos; Sociala media; gender representation; visual communication; verbal communication; Influencer marketing; Influencers; Reklamfilm; Sociala medier; könsframställning; visuell kommunikation; verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur kvinnoideal och värderingar reproduceras på Instagram genom att undersöka hur de gestaltas i reklamfilm som använder influencer marketing. Genom att analysera och jämföra den visuella gestaltningen med det verbalt uttryckta i samband med betalda samarbeten kan frågeställningarna besvaras. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen influencers har för unga tjejer : En kvalitativ studie om influencers påverkan på 16 - 20 åringars tjejers köpbeteende och sociala identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sally Westling; Amanda Kantola; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; social identity; consumer buying-behaviour; Influencers; Instagram; social identitet; köpbeteende;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är Instagram och influencers ett väldigt vanligt fenomen bland unga. Idag kan influencers nå ut med marknadsföring av produkter på ett helt nytt sätt än vad reklam och reklamföretag gör. De som använder sig av Instagram i störst utsträckning är tjejer i ung ålder. LÄS MER

  5. 5. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida af Hällström; Max Forsberg; [2020-06-25]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Marknadsföring; Unga Kvinnor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram. Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer. Metod: Kvalitativ studie. Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER