Sökning: "jämföra tester"

Visar resultat 1 - 5 av 267 uppsatser innehållade orden jämföra tester.

  1. 1. Fysiologiskt svar under terrängmomentet i fälttävlan : pilotstudie under svenska förhållanden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Fanny Hansson; [2023]
    Nyckelord :Terrängträning; Fysiologiskt ansträngning; Hjärtfrekvens; Laktat;

    Sammanfattning : I tävlingsgrenen fälttävlan är terrängdelen det som bedöms som mest fysiologiskt ansträngande för hästarna. Syftet med denna undersökning är att ta reda på det fysiologiska svaret under en träning på terrängmomentet i fälttävlan. LÄS MER

  2. 2. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER

  3. 3. Radar and sea clutter simulation with Unity 3D game engine

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Mikael Johnsson; Linus Bergman; [2023]
    Nyckelord :radar simulation; sea clutter simulation; game engine; Unity; ray tracing; compute shader; graphics programming; GPU; radarsimulering; sjöklottersimulering; spelmotor; Unity; strålspårning; compute shader; grafisk programmering; GPU;

    Sammanfattning : Game engines are well known for their use in the gaming industry but are starting to have an impact in other areas as well. Architecture, automotive, and the defence industry are today using these engines to visualise and, to some extent, test their products. LÄS MER

  4. 4. UCov : A Static Analysis Tool for API Usage Coverage Validation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thomas Couturou; [2023]
    Nyckelord :Compatibility coverage; Static analysis; API; Usage pattern; Breaking changes; Kompatibilitetstäckning; Statisk analys; API; Användningsmönster; Förändringar;

    Sammanfattning : Nowadays, all software projects are based on a large number of libraries, so they do not have to start from scratch. These libraries evolve over time, whether to add functionality or to simplify their use. These updates are necessary to improve their libraries, but can lead to errors in their clients’ code. LÄS MER

  5. 5. Skiljer sig effekten på den sensomotoriska kontrollen vid explicit respektive implicit proprioceptionsträning av nacken? : En pilotstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Malin Olsson; Johanna Wallin; [2023]
    Nyckelord :Explicit och Implicit nackträning; Proprioception; Sensomotorisk kontroll; VR-teknik.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nacksmärta är en av de vanligaste muskuloskeletala åkommorna och ett av våra stora folkhälsoproblem idag. Tjugofem procent av alla patienter som söker fysioterapi representeras av nackrelaterade besvär. LÄS MER