Sökning: "jämföra två olika kulturer"

Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade orden jämföra två olika kulturer.

  1. 16. Kulturinverkan på modekonsumenter - en studie av Zara och H&M:s image i Spanien och Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Nilsson; Pär Forén; Sean Carlsvi; [2004]
    Nyckelord :marknadsföring; kultur; mode; H M; Zara; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur och varför kläder och design uppfattas annorlunda i det land där kläderna designas och eventuellt tillverkas i förhållande till hur plaggen uppfattas i andra länder där de säljs. Metod: Då vårt ämne rör konsumenters subjektiva uppfattningar har vi använt oss av ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER

  2. 17. Att locka publiken till musiken. : Samarbete, marknadsföring och publicitet under två konsertserier på Kulturhuset.

    Magister-uppsats, Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Johan Åhrgren; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats syftar till att, utifrån relevanta teorier, beskriva, analysera och jämföra marknadsföringen av och genomslaget hos två konsertserier på Kulturhuset i Stockholm. För att se hur arbetsprocessen skiljer sig åt utifrån olika faktorer, är analysobjekten valda med tanke på deras skillnader i musikgenre och omfattning. LÄS MER