Sökning: "jämförelse gränssnitt"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden jämförelse gränssnitt.

  1. 1. Comparing Gaze Cues: Avatars versus Humans in Allocating Visual Attention : Eye Tracking Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; [2023]
    Nyckelord :Gaze Cue; eye tracking; mixed-method; case study; Gaze Cue; eye tracking; mixad metod; fallstudie;

    Sammanfattning : When designing websites or applications, being able to allocate visual attention to specific parts of an interface is important. One powerful tool that can be used for this is Gaze Cues, which is a social cue that makes use of gaze direction to allocate visual attention in the same direction. LÄS MER

  2. 2. Prototype of a Range Prediction Interface for an Electric Rescue Boat

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Pålhagen; Erik Halme; [2023]
    Nyckelord :Electric rescue boat; Battery GUI; Range prediction; Prototyping; Elektrisk räddningsbåt; Batteri GUI; Avståndsestimering; Prototypframställning;

    Sammanfattning : Global warming and its effects on the environment call for electrification of the transportation sector. In this effort, the boating industry has not been a pioneer, while being responsible for almost 3 percent of global anthropogenic carbon emissions. LÄS MER

  3. 3. Comparing User Interface Design Implementation between Cross-Platform and Native Mobile Applications : FlutterFlow versus Jetpack Compose

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Jonsson Sjödin; Alexander Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Cross-Platform; Native; Mobile development; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; User interface; Cross-Platform; Native; Mobilutveckling; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; Användargränssnitt;

    Sammanfattning : Smartphones have become indispensable in modern life, largely due to the vast array of apps that aim to simplify and enrich our daily experiences. Given the vast number of apps available, it's crucial to have a unique and user-friendly UI to stand out from the crowd. LÄS MER

  4. 4. Vidareutveckling av applikationen Matbit

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Elin Blomkvist; Matthias Gerdin; Josef Gillsjö; Anton Hellström; William Toft; Julia Wacker; Wilhelm Wahledow; Emma Witt; [2022]
    Nyckelord :programvaruutveckling; TDDD96; datavetenskap; mat; matbutiker; onlinematbutiker; digital varuhandel; digital mat;

    Sammanfattning : Denna rapport skrevs som en del av kursen TDDD96 Kandidatprojekt i Programvaruutveckling. Den dokumenterar arbetet med projektet Matbit: en applikation vars syfte var att samla webbutikerna från de största matvarukedjorna i Sverige i en och samma app för enklare jämförelse av varor. LÄS MER

  5. 5. Användbarhetsstudie om förstärkt verklighet inom elektronisk komponenttillverkning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Andreas Roghe; [2022]
    Nyckelord :HoloLens 2; Marker-based targets; Vuforia; precision; Marker-based tracking; HoloLens 2; Mönsterbaserade målbilder; Vuforia; precision; Markörbaserad spårning;

    Sammanfattning : Augmented Reality är ett brett fält med många olika användningsområden. Det hargjorts flera studier om hur AR kan hjälpa oss att lösa olika arbetsuppgifter på ett effektivare sätt samt att det ingjuter självsäkerhet hos användaren som utför en uppgiftmed hjälp av AR. LÄS MER