Sökning: "jämförelse mellan tv och radio"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden jämförelse mellan tv och radio.
1. När skandalen faller mellan stolarna - En kvantitativ jämförelse- och innehållsanalys av två svenska politiska skandaler
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title: "When the scandle falls through the cracks" - A quantitative comparison- and content analysis of two Swedish political scandals Authors: Hugo Göthberg, Josefin Bengtsson and Yasmine Christensson Kavur Level: Bachelor thesis in Journalism Term: Autumn 2022 Supervisor: Britt Börjesson, MKG Gothenburg The major objective of this study is to investigate how exstensive the media coverage was in the largest newspapers, TV-news programmes and radio-news around two political Swedish scandals that took place 20 years apart. The two investigations in question for this thesis are Valstugereportaget, conducted by the programme Uppdrag granskning in 2002 (SVT 1), and the second one is Partiernas hemliga pengar, conducted by the programme Kalla fakta in 2022 (TV4). LÄS MER
2. Fredrika Bremerförbundets viktigaste jämställdhetsfrågor i medierna. : En jämförelse under nedslagsåren 1979 och 1994.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Historiska institutionenSammanfattning : Fredika Bremerförbundets huvudsakliga fokus kring vilka jämställdhetsfrågor som var viktigast imedia under respektive nedslagsår förändras över tid men kretsar i huvudsak kring kvinnans roller i yrkeslivet. 1979 ifrågasätts ökningen av deltidsarbete alltmer. LÄS MER
3. Betydelsen av likes och followers : en jämförelse mellan tre huvudstäders turistbyråer och deras marknadsföringsstrategier på sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internet har i jämförelse med andra kommunikationskanaler som TV och radio vuxit fram väldigt fort, och en utveckling av detta är sociala medier, där interaktion och kommunikation är två viktiga ledord. För turismföretag kan dessa plattformar fylla en marknadsföringsfunktion, om de används på rätt sätt, och i bästa fall skulle de också kunna hjälpa turistbyråer att attrahera fler gästnätter till sina städer. LÄS MER
4. Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners
Kandidat-uppsats, Avd för medieproduktionSammanfattning : Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. LÄS MER
5. Public service vs. kommersiela medier : En jämförelse av rekryteringsprocessen för radio- och TV- programledare inom underhållningsprogram.
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Uppsatsen syftar till att belysa rekryteringsprocessen och kanalernas, Sveriges Radio, Sveriges Tele-vision, Mix Megapol och TV4, kriterier samt att få en bild över programledarens yrkesroll, utmärkande drag och erfarenhet av rekryteringen. Problemformuleringen består utav hur programledare väljs, utefter vilka kriterier, hur programledaren upplever sin yrkesroll och erfarenheter av rekrytering, samt vad som utmärker en programledare för underhållningsprogram inom radio och TV, public service och kommersiella medier. LÄS MER