Sökning: "jönköping CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden jönköping CSR.

  1. 1. "It is actually three persons who died" : En kvalitativ textanalys om FIFAs externa kommunikation om sociala frågor i samband med VM i Qatar 2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lukas Nordwall; Simon Westberg; [2023]
    Nyckelord :FIFA; Qatar; CSR; VM; Mästerskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka FIFAs externa kommunikation gällande sociala frågor i samband med världsmästerskapet i Qatar 2022. För att besvara detta syfte genomfördes en kvalitativ textanalys av FIFAs externa kommunikation som behandlade världsmästerskapet i Qatar 2022 då studien skulle få en mer ingående bild av organisationens kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Part of the Problem or Solution? : The Drivers and Barriers from CSR to CSR 2.0 in Companies Operating in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Hanna Bexell; Sina Barmoro; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR 2.0; Future CSR; Drivers and Barriers;

    Sammanfattning : At present, humanity faces one of its most pressing and daunting challenges: climate change. For this reason, sustainable development is a topic more urgent now than ever. CSR 2.0 is a model introduced to tackle the limitations of traditional CSR practices that have been shown to be ineffective over time. LÄS MER

  3. 3. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER

  4. 4. CSR and Internal Stakeholders within the Swedish Fashion Retail Industry : An exploratory study on the relationship between organization and their employees in a harmful industry

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Marija Rusevska; Nathalie Singh; [2023]
    Nyckelord :CSR; Internal CSR; Employer Branding; Harmful Industry; Employer- Employee Relationship; Fashion Retail Industry;

    Sammanfattning : Background: Managers can utilize tools such as Corporate social responsibility (CSR) and employer branding to manage the relationship between employees and the organization. CSR is a tool that can be used to make the organization look better. LÄS MER

  5. 5. Swedish MNEs’ risk, void, and distance management : A thematic content analysis of three MNEs’ 2007 to 2021 annual and CSR reports.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :André Andersson; Styrbjörn Steiner; Viktor Svenningsson; [2022]
    Nyckelord :Swedish MNE; risk; void; uncertainty; post entry;

    Sammanfattning : In this study, we have identified a gap in the existing literature regarding post-entry management of infrastructural and institutional voids, risks, and distances related to establishing foreign operations in uncertain markets. It is in existing literature well-established how firms internationalize their operations, what entry modes they use, and what the drivers for internationalizing one's operations are. LÄS MER