Sökning: "jönköping CSR"
Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden jönköping CSR.
1. "It is actually three persons who died" : En kvalitativ textanalys om FIFAs externa kommunikation om sociala frågor i samband med VM i Qatar 2022
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka FIFAs externa kommunikation gällande sociala frågor i samband med världsmästerskapet i Qatar 2022. För att besvara detta syfte genomfördes en kvalitativ textanalys av FIFAs externa kommunikation som behandlade världsmästerskapet i Qatar 2022 då studien skulle få en mer ingående bild av organisationens kommunikation. LÄS MER
2. Part of the Problem or Solution? : The Drivers and Barriers from CSR to CSR 2.0 in Companies Operating in Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : At present, humanity faces one of its most pressing and daunting challenges: climate change. For this reason, sustainable development is a topic more urgent now than ever. CSR 2.0 is a model introduced to tackle the limitations of traditional CSR practices that have been shown to be ineffective over time. LÄS MER
3. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER
4. CSR and Internal Stakeholders within the Swedish Fashion Retail Industry : An exploratory study on the relationship between organization and their employees in a harmful industry
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Managers can utilize tools such as Corporate social responsibility (CSR) and employer branding to manage the relationship between employees and the organization. CSR is a tool that can be used to make the organization look better. LÄS MER
5. Swedish MNEs’ risk, void, and distance management : A thematic content analysis of three MNEs’ 2007 to 2021 annual and CSR reports.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : In this study, we have identified a gap in the existing literature regarding post-entry management of infrastructural and institutional voids, risks, and distances related to establishing foreign operations in uncertain markets. It is in existing literature well-established how firms internationalize their operations, what entry modes they use, and what the drivers for internationalizing one's operations are. LÄS MER