Sökning: "jag som handledare"

Visar resultat 1 - 5 av 389 uppsatser innehållade orden jag som handledare.

  1. 1. Patienters upplevelse av att leva med akut leukemi : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Fatma Sena Mehdawi; [2024]
    Nyckelord :Leukemi; Akut leukemi; Patientupplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Akut leukemi är en blodsjukdom med ett progressivt sjukdomsförlopp. Sjukdomen har ett snabbt sjukdomsförlopp vilket kan påverka patienternas livsvärld. För att kunna behandla dessa patienter på bästa sätt är det viktigt för sjuksköterskan att förstå hur dessa patienter upplever sin sjukdom. LÄS MER

  2. 2. Restaurering av grässandhedar genom aktiv markstörning - en jämförelse av florans kolonisation av plöjningar och sandblottor på Revingefältet utanför Lund

    Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologi

    Författare :Erik Borgström; [2023]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : The conservation value of sandy habitats for a flora and fauna adapted to open, light, dry, warm, and often nutrient-poor conditions, is well recognized. Today this environment is threatened by lack of disturbance, fragmentation and exploitation, acidification and increased levels of nitrogen and phosphorus. LÄS MER

  3. 3. ”Sociala kunskaper, det kan ju kanske inte jag lära ut...” : En kvalitativ studie om vad sjuksköterskehandledare anser att studenter bör ha för kunskaper, förmågor och attityder.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sara Grönlund; [2023]
    Nyckelord :habitus; nurse; nursing students; precepting; knowledge; assessment; identity; clinical practice; habitus; sjuksköterska; sjuksköterskestudenter; sjuksköterskehandledare; kunskap; bedömning; identitet; verksamhetsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Sjuksköterskehandledare bedömer och handleder studenter på den verksamhetsförlagda utbildningen, något som ingår i deras arbetsuppgifter. Syftet med studien var att få en djupare förståelse om vad handledare anser att en student ska ha för kunskaper, förmågor och attityder. LÄS MER

  4. 4. Design for all i en lärandemiljö : Kan man designa en skolmöbel för många typer av individer?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Josefine Borgelind Kaiser; [2023]
    Nyckelord :Furniture design; Design; Wood; Design for all; Design process; Learning environment; Classroom; School furniture; Children furniture; Customized furniture; Learning aids; ADHD; Individual needs; Different needs; Ergonomics; Möbeldesign; Design; Formgivning; Form; Trä; Design för alla; Designprocess; Lärandemiljö; Fysisk lärmiljö; Klassrum; Skolmiljö; Skolmöbler; Barnmöbler; Anpassade möbler; Hjälpmedel; ADHD; Individuella behov; Varierande behov; Ergonomi;

    Sammanfattning : I detta examensarbete utforskar jag hur en kan arbeta med en designprocess i möbler för en skolmiljö med ett bredare fokus än vad möblerna på marknaden är idag. Genom att utgå från barn i klassrummet med varierande behov, hoppas jag på att designa skolmöbler som passar fler individer. LÄS MER

  5. 5. Ursäkta, var är klockan?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Peter Molnar Eronson; [2023]
    Nyckelord :Fantasy; deckarfantasy; skönlitteratur; humor;

    Sammanfattning : Presentation och reflektion Mitt projekt som ni här ska få ta del av är inledningen av en roman som enklast kan beskrivas som en fantasydeckare med humoristiska inslag. Från att ha provat på att skriva på en ny genre (historisk deckare) under Kreativt skrivande III, som jag gick läsåret 2020/2021, bestämde jag mig för att prova på ytterligare en ny genre till den här kursen. LÄS MER