Sökning: "jaget på sociala medier"
Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden jaget på sociala medier.
11. Att sälja sitt jag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In 1997, the concept of personal branding was popularized. Since then our world has changed, and is still changing, with the use of technology, digitization and so-cial media. Constructing and managing one's personal brand is something that to-day largely occurs in the online environment. LÄS MER
12. "Folk med fina konton har roligare liv" : En kvalitativ studie kring Facebooks påverkan på unga och unga vuxnas självkänsla ur ett intersektionellt perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning: Arbetet syftar till att undersöka hur unga och unga vuxna konstruerar sina profiler på Facebook och på vilket sätt nätverkssidan påverkar deras självkänsla.Särskilt viktigt är detta då studier har påvisat att självkänsla och psykisk ohälsa är direkt korrelerade. LÄS MER
13. Hälsa, vad är det? : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av inlägg på Instagram under #hälsa
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The popular photo sharing app, Instagram, was founded six years ago and is now one of the largest and fastest growing social media-apps in Sweden. A few years ago a health trend blossomed on Instagram and almost everyone wants to share and show their healthy lifestyle today. LÄS MER
14. "Men det går ju aldrig att sopa igen spåren från vart du kommer ifrån" : En kvalitativ studie om unga samers självrepresentation och identitet på Instagram.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vad händer när konsumenten har möjligheten att bli producent och ges en chans att representera sig själv istället för att bli representerad av andra? Syftet med denna studie är att undersöka vilken betydelse och mening Instagram och den självrepresenterade samiska mediebilden har i några unga samtida samers reflexiva identitetsskapande. Med utgångspunkt i Giddens teori om det självreflexiva projekt som utgör jaget är fokus på hur Instagram används för självrepresentation, kulturell och etnisk tillhörighet och vilken betydelse och mening det har för de unga samerna som utgör studiens respondenter. LÄS MER
15. ”Syns du inte, finns du inte” : en kvalitativ studie i ungas jagbildning på Instagram
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Antalet användare av sociala medier ökar ständigt och dessa blir en del av allt fler individers vardag (IIS, 2015). I takt med detta blir även debatten om hur unga påverkas av denna synlighet och hur de hanterar den uppmärksamhet de ställs inför på sociala medier allt mer aktuell. LÄS MER