Sökning: "jaget på sociala medier"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden jaget på sociala medier.
16. Instagram - Den sociala paradoxen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att nå en ökad förståelse om hur unga, svenska kvinnor konstruerar en social identitet genom Instagram samt hur det påverkar dem, för att ge ett kvalitativt bidrag till forskningen om konsumentbeteende. Metod: Vi har använt oss av ett hermeneutiskt förhållningssätt till en kvalitativ metod med 8 semistrukturerade djupintervjuer, samt en abduktiv ansats genom att dra slutsatser utifrån vår primärdata och sekundärdata i form av befintliga teorier. LÄS MER
17. "Jag skulle inte bry mig direkt om ingen gillar min bild, men har jag 300 följare och ingen skulle gilla det, så blir man förvånad" : En kvalitativ studie om ungdomarnas förhållande till instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Min studie beskriver hur ungdomar framställer sig själva genom Instagram och vad för påverkan det har till deras identitetsskapande. Med hjälp av 10 ungdomar vid 16 års ålder på har jag samlat ihop material som jag kopplat till teori. LÄS MER
18. Snapchat : jakt på uppmärksamhet eller frigörelse av jaget?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats är skriven vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Den författades av Jakob Lundgren och Adam Mattebo under ämnet media- och kommunikationsvetenskap och den är skriven på en B-nivå. LÄS MER
19. Rather than love, than money, than faith… give me likes! : En kvalitativ studie kring framställandet av jaget på sociala medier då det offentliga och privata möts.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The aim of this study is to examine how people act and respond to the different aspects given/experienced when using social media platforms. The investigation is a qualitive study based on eight interviews with media-students aged between 23 to 25 at the Linneaus university, Sweden. LÄS MER
20. Att gilla och att bli gillad- en sociologisk studie om unga på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att skapa en djupare förståelse för hur unga tänker och handlar kring ”likes och om de gör det till en värdering där de kan mäta sig själv och andra både när det gäller online som offline. För att ta reda på detta undersökte vi om det sociala samspelet både online och offline påverkas av denna eventuella värdering. LÄS MER