Sökning: "japan consumer culture"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden japan consumer culture.

  1. 1. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hansson; Tobias Stenström; [2023-06-28]
    Nyckelord :: luxury fashion; budget fashion; Japanese fashion; marketing mix; Japanese culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER

  2. 2. Cultural awareness for competitiveness in the global market  IKEA’s Japan adventures as case study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Yulia Lindholm; [2022]
    Nyckelord :Culture; Culture awareness; Globalization; Marketing Mix; Adaptation; Standardisation; Case Study;

    Sammanfattning : In internationalisation, entering new markets is a challenging and risky process.  There are various factors to consider when planning a strategic approach to meet the demand and preferences of customers in a foreign market. To meet this challenge, knowledge of the new market plays a major role in the outcome of internationalization. LÄS MER

  3. 3. A WORLD OF RICE AND GODS: WHERE WHITE GRAINS SYMBOLIZE WEALTH. A study of Japanese game localization and crosscultural translation

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Jamie Viklund; [2021-06-15]
    Nyckelord :japanska; Japanese; SIK; game localization; rice; culturally bound terms; translation; domestication; foreignization; Hasegawa; Venuti;

    Sammanfattning : Studies of Japanese translation are a common topic, and with good reason. There is extensive material to work with, and the vast differences between Japanese and many other languages creates translation challenges of considerable complexity as such. LÄS MER

  4. 4. Consumer Cosmopolitanism through Japanese products: The case of the Yakuza-series

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Hampus Kilåker; [2021]
    Nyckelord :Borderless marketing; Yakuza; Japan; Culture; Cosmopolitanism; Representation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mukokuseki or borderless marketing has long been a topic within the marketing of Japanese cultural products. On the opposite end, there is the concept of ultra-cultural products and the Yakuza-series by Sega is one of the examples that takes advantage of both. LÄS MER

  5. 5. Asiatisk identitet i varumärkeslogotyper för den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Andreas Svensson; Isaak Diep; [2012]
    Nyckelord :asiatisk identitet varumärke logotyp;

    Sammanfattning : Ett livsmedelsföretag med säte i Göteborg har varit verksamma inom sin bransch sedan tidigt 1990-tal och befinner sig just nu i en tillväxtfas. Företaget bedriver i huvudsak import- och grossistverksamhet av asiatiska livsmedel från Thailand och Vietnam men även ifrån andra närliggande öst- och sydostasiatiska länder som Kina och Japan. LÄS MER